پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۰۹

پایگاه خبری

نقض حقوق زنان در اروپا:شلیک مستقیم در قلب فرانسه و سکوت مجامع بین المللی

روح الله زرین_روزنامه نگار

ایجاد تفرقه یکی از قدیمی ترین،شگردهای ضد انقلاب است که در سال های اخیر توانسته با پر و بال دادن به آن از طریق رسانه ها و فضای مجازی نقشه های خود را اجرایی کند.نمونه این تفرقه مرگ خانم مهسا امینی دختر کردستانی بود که در تهران رخ داد.و گروهک های مختلف ضد انقلاب با بزرگ نمایی و ربط دادن آن به مسئله حجاب،مرگ این بانوی کرد را سیاسی، قومیتی و نوعی تبعیض جلوه دادند.این در حالی است که تنها چند ماه پس از این ماجرا ۳ زن کرد در یک مرکز فرهنگی در کشور پاریس که خود را حامی حقوق بشر و حمایت از زنان معرفی می کنند با ضرب گلوله کشته می شوند و مجامع بین المللی سکوت اختیار می کنند. در ماه های اخیر در یک مرکز فرهنگی در شهر پاریس گروهی از زنان مهاجر کرد مورد هدف تیراندازی یک مرد فرانسوی قرار می گیرند و در جریان این جنایات تروریستی که هر ساله در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی روی می دهد ۳ زن کرد زبان کشته می شوند.این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا مانند فرانسه خود را حامی حقوق بشر و پناه جویان می داند.این جنایت تروریستی با وجود اینکه خشم مردم دنیا را به همراه داشت تنها در بخش خبری تلویزیون محلی فرانسه بازتاب داشت و هیچ کدام از شبکه های تلوزیونی که خود را حامی حقوق بشر می دانند به آن واکنش نشان ندادند و از آن هیچ نامی نبردند.

مرگ بانوی کرد، رمز آشوب‌های خیابانی ایران

شهریور ماه امسال در تهران یک خانم جوان کرد زبان در یکی از مراکز پلیس تهران به دلیل بیماری زمینه ای که داشت سکته و پس از انتقال به بیمارستان فوت می کند.رسانه های فارسی زبان بیگانه به قدری روی ماجرای مرگ خانم مهسا امینی مانور تبلیغاتی می دهند و آن به نفع عقاید خود سوء برداشت می کنند که بیشتر مردم دنیا مرگ این بانوی کرد را به عنوان قتل باور می کنند.دشمنان انقلاب ، تمام گروه ها و جریان‌های سیاسی داخل و خارج از کشور از مرگ این بانوی جوان کرد ساکن شهرستان سقز به عنوان یک رمز عملیاتی استفاده کردند. با استفاده از احساسات مردم و تحریک آنها شورش و اغتشاشات خیابانی چند ماهه به راه می اندازند.در جریان اعتراضات اخیر در بسیاری از مناطق کشور از جمله کردستان شاهد از بین رفتن و تخریب اماکن عمومی و مرگ چند ها نفر بودیم که تبعات جبران ناپذیری را برای دولت و خانواده های قربانیان به همراه داشت.

تیر اندازی در قلب فرانسه و سکوت مجامع بین المللی

مرگ خانم مهسا امینی در تهران رخ داد و پزشکان علت آن را داشتن بیماری زمینه ای  اعلام کردند این در حالی است که فیلم دوربین های مداربسته این جریان را تایید می کند. اما  با این اوصاف مردم خواستار برخورد قانونی با عاملان آن هستند و البته به گفته برخی مقامات کشوری پرونده آن در دست بررسی گرفت .اما مرگ ۳ بانوی کورد در فرانسه آن هم به دست عده ای نژاد پرست با شلیک مستقیم گلوله در کشوری که خود را حامی پناه جویان و حقوق بشر می داند بسیار درد دناک است چرا که هیج کدام از سازمان‌های حقوق بشر از خانواده های قربانیان حمایت نکرده و ساده از کنار این جنایت هولناک گذشتند.این در حالی است که این حمله تروریستی در یک مرکز فرهنگی در قلب فرانسه رخ داده است و علاوه بر مرگ این ۳ بانوی کرد،چندین نفر دیگر نیز در اثر تیراندازی زخمی شدند. مجامع بین المللی نسبت به این فاجعه غیر انسانی و دردناک واکنشی نشان ندادند و سکوت اختیار کردند.

جریان‌سازی رسانه های بیگانه

می توان از مرگ خانم مهسا امینی  نتیجه گرفت،جریان‌های سیاسی،رسانه ای و…در آن سوی مرزها به فکر خونخواهی آن نبودند بلکه از مرگ این بانوی جوان به فکر جریان سازی اهداف خود در زمینه ایجاد آشوب،اغتشاش،فتنه، تحریم ایران و ضربه ضدن به نظام بودند. توانستند با قدرت رسانه ای و مانور دادن ۲۴ ساعته در برنامه های شبکه های تلویزیونی مانند BBC،اینترنشنال،شبکه های سلطنتی و ده ها تلویزیون فارسی زبان به اهداف شوم خود تا حدودی دست پیدا کنند. این هوشیاری مردم بود که بادبردباری و صبر توانست این دسیسه های دشمن را از بین ببرند.حال درخواست ملت کرد این است که همان رسانه های فارسی زبان بیگانه و سازمان های حقوق بشر نیز خونخواه آن ۳ بانوی کورد که در فرانسه به‌طرز وحشیانه ای به قتل رسیدند باشند.چرا این جنایت مرگبار رخ  داده است ؟ نیاز به بررسی در سازمان های حقوق بشر دارد اما….

اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی به روحانیون

پس از حمایت روحانیون و مراجع عالیقدر کشور ایران از کردها ، نشریه شارلی ابدو دولت فرانسه در اقدامی غیراخلاقی، کاریکاتور توهین آمیز علیه مقامات بلند پایه کشور منتشر کرد که خشم کشورهای مسلمان را به همراه داشت.چرا که مردم کشورهای مسلمان به خوبی آگاه هستند که ماهیت دولت فرانسه در نقض قوانین حقوق بشری به خوبی نمایان شده است  هیچ اقدامی در محکوم کردن قتل عام ۳ بانوی کورد در یک مرکز فرهنگی کشور فرانسه انجام ندادند.و این مهم نشان دهنده این است که دولت فرانسه،عربستان،آمریکا، اسرائیل و…نه تنها به دنبال حمایت از زنان و پناهجویان نیستند بلکه هدف آنها جریان سازی از کوچکترین رویدادهای ایران است و نقض حقوق بشر برایشان هیچ اهمیتی ندارد.