پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۱۱

پایگاه خبری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان: در راستای مبارزه با مواد مخدر از تمامی ظرفیت ها بهره گرفته شود

روژمان نیوز- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر باید از تمامی ظرفیت ها بهره گرفته شود .

به گزارش روژمان نیوز؛ به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، دکتر علی محمد پناه در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قروه اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر همواره از مطالبات به حق مردمی است که می طلبد تمامی دستگاه ها در سال جدید با قدرت هرچه بیشتر در جهت کاستن از آن اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین حوزه در مبارزه با اعتیاد مقابله است افزود : درست است که باید در مباحث فرهنگی و پیشگیری با قدرت هرچه بیشتر عمل کرد اما اگر بتوانیم با ناامن سازی محیط برای خرده فروشان و عمده فروشان راه عرضه را بر آنان ببندیم در عمل شاهد کاهش اعتیاد در سطح جامعه خواهیم بود .

دکتر محمد پناه به آمار کشف انواع مواد مخدر و  دستگیری خرده فروشان و معتادان متجاهر در استان و شهرستان اشاره و تاکید کرد: متاسفانه نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در شهرستان قروه بالاست و این شهرستان بعد از سنندج آلوده ترین شهرستان در سطح استان می باشد و از آنجا که این شهرستان در همسایگی دو شهر همدان و کرمانشاه قرار دارد، آسیب هایی از این ناحیه متوجه این شهر می باشد.

وی در ادامه گفت: می طلبد  با برنامه ریزی دقیق در حوزه مقابله با همکاری و همراهی نهاد های مقابله ای از جمله پلیس مبارزه با مواد مخدر، اطلاعات فراجا،سپاه،اداره کل اطلاعات و بسیج بتوانیم گام های موثری را برداریم.

وی افزود: برخی از اقدامات فرهنگی و پیشگیری جزء وظایف نهاد های فرهنگی می باشد که نیاز به اعتبار خاصی ندارد انتظار می رود در سال جدید نهاد های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش در مراسم آغازین مدارس نسبت به آگاه سازی دانش آموزان اقدام نمایند همچنین از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، مساجد، ورزش و جوانان،سازمان تبلیغات اسلامی،شهرداری ها، دهیاری ها به نفع مطلوب استفاده کرد و برای پیشگیری از اعتیاد با شعار یاریگر هم باشیم و نه به اعتیاد در محیط های فوق الذکر برای جامعه هدف آگاهی بخشی انجام داد

در پایان برنامه های محوری و راهبردی در حوزه درمان،مقابله و فرهنگی و  پیشگیری و حقوقی قضائی برای کاهش آسیب اعتیاد برای کل سال طرح ریزی و در قالب مصوبه به تائید اعضاء رسید و نقشه راه ۱۴۰۳ تدوین گردید.