پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

بازدید رئیس کل دادگستری کردستان از حوزه قضایی و زندان مریوان

روژمان نیوز- حجت الاسلام و المسلمین حسینی در بازدید از حوزه قضایی مریوان و دیدار با قضات و کارمندان اداری این شهرستان اظهار داشت : رسیدگی دقیق و به موقع پرونده های قضایی ، کاهش اطاله دادرسی و در نهایت رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان ، رئیس کل دادگستری استان کردستان در سفری یک روزه در معیت معاونین خود ضمن حضور در دادگستری شهرستان مریوان از شعب دادگستری بازدید کرد و با مردم این شهرستان در نمازخانه دادگستری مریوان دیدار کرد

وی در ادامه در جلسه ای با رئیس دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب ،قضات و کارمندان اداری مریوان شرکت کرد و سپس در جلسه شورای معاونین شرکت کرده و در پایان از زندان مریوان بازدید و با زندانیان ملاقات به عمل آورد.

حجت الاسلام حسینی در جلسه با قضات و کارکنان اداری دادگستری مریوان ، اظهار داشت : خدمت رسانی به مردم در هر جایگاه و هر سازمانی یک توفیق الهی است و باید با مسئولیت پذیری و دغدغه مندی بتوانیم تا حد ممکن موجبات رضایت مردم از دستگاه قضایی را محقق کنیم.

رئیس کل دادگستری کردستان ضمن تاکید بر اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در استان ، تصریح کرد : اگر دغدغه مندی و مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به رسیدگی دقیق و به موقع در پرونده های قضایی وجود داشته باشد ، اطاله دادرسی کمتر خواهد شد و ارباب رجوع در زمان معین به حق خود می رسند .

حجت الاسلام حسینی بر لزوم شناسایی متهمین شناسنامه دار و برخورد جدی و بدون مسامحه با هنجارشکنان و مرتکبین جرایم خشن در جامعه تاکید کرد و افزود : پرونده مربوط به اراذل و اوباش و حمل کنندگان سلاح های سرد و گرم و مخلین امنیت و آسایش عمومی ، با قاطعیت و با صدور احکام متناسب و بازدارنده رسیدگی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : پذیرش درخواست اعسار آن دسته از محکومین جرایم مالی که پرونده های متعددی دارند ، باید توسط دادرس واحد انجام شود . رئیس شورای قضایی استان خاطرنشان ساخت : دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی استان در راستای کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری باید وظایف و تکالیف قانونی خود را انجام دهند .

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین بر لزوم توجه هر چه بیشتر قضات به صدور مجازاتهای جایگزین حبس برای محکومین با محوریت خدمات عمومی تاکید کرد و افزود : کاهش پرونده های مُسن و معوق در دادگستری استان سبب مراجعه کمتر مردم به دادگستری می شود و از سردرگمی و بلاتکلیفی ارباب رجوع جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی بر پیگیری اجرای کامل طرح ساماندهی مرز باشماق توسط دستگاههای اجرایی ذیربط در استان تاکید و تصریح کرد : دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و بازرس کل استان موظفند تا با نظارت مستمر تا اجرای کامل طرح موصوف اقدام کنند .

وی از مشکلات جدی دادگستری استان را میزان بالای تقاضای انتقالی قضات به خارج از استان عنوان کرد و افزود : امیدواریم با اجرای طرح جذب اختصاصی قضات بومی که به تایید ریاست محترم قوه قضاییه رسیده است ، این مشکل مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین دستور فوری بررسی وضعیت معدن شن و ماسه در جنگلهای حوزه سعدآباد مریوان را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه ، به مدت ۳ ساعت و بصورت شبانه در معیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن حضور در زندان مریوان با تمامی زندانیان بصورت چهره به چهره ملاقات کرد و درخواستهای آنان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان در جریان این بازدید ، ضمن تذکر مجدد به مدیران ادارات اجرایی ذیربط در استان مبنی بر تامین فوری زمین مورد نیاز برای انتقال زندانهای استان به خارج از شهر ، عنوان کرد : با توجه به تاکیدات ریاست معظم قوه قضاییه بویژه در سفر به استان کردستان ، این موضوع باید هرچه سریعتر عملیاتی شود .