پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۱۱

پایگاه خبری

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان: اجرای طرح هادی در ۶۷۰ روستای کردستان

روژمان نیوز-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: طرح هادی در ۶۷۰ روستا معادل ۵۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.

به گزارش روژمان نیوز؛ سعید رسولی در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: در یک سال گذشته ۲۷۰ روستا با ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار از طرح هادی بهره‌مند شده که شامل سنگ فرش و آسفالت در ۱۷۰ روستا و آسفالت معابر در ۱۵۰ روستای استان می شود.

وی افزود: ۲۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر داریم که در ۲۲ شهر متقاضیان مسکن ملی تایید نهایی شده‌اند.

رسولی بیان داشت: یک هزار و ۱۹۸ نفر متقاضی نهضت ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان تایید نهایی شده که برای ۶۵۹ نفر آن با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم تاکنون ۳ هزار و ۶۳۷ واحد مسکن نهضت ملی در شهرها و روستاهای استان کردستان احداث و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در ادامه گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۳۳۰ روستای دیگر در استان از طرح هادی برخوردار شوند.

رسولی با اشاره به مقاوم‌سازی مسکن روستایی افزود : ۵۶ هزار ۲۷۶ واحد مسکن روستایی در استان در برابر بلایای طبیعی مقاوم‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه طرح‌ هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده و سال گذشته هم طرح هادی در ۱۵۱ روستای استان بازنگری شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: ۹۵ هزار و ۹۱۱ جلد سند مالکیت روستایی با همکاری ثبت اسناد استان برای روستاییان استان صادر شده است