پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۴-۱۷

پایگاه خبری

۷۱ درصد سدهای استان پُرآب هستند

روژمان نیوز-مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سدهای قشلاق (وحدت) سنندج، گاران و زریوار مریوان و چراغ ویس سقز، همچنان در حال سرریز هستند.

به گزارش روژمان نیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد ضمن بازدید از سد قشلاق سنندج، گفت: در حال حاضر حجم ذخیره آب سد قشلاق و سدهای گاران، زریوار، چراغ ویس بصورت کامل پُر می باشند.

وی به میزان سرریز این سدها اشاره کرد و افزود: سد قشلاق با دبی ۰.۲ گاران ۱.۸ زریوار ۱.۳ آزاد۹ و چراغ‌ویس ۳ مترمکعب بر ثانیه، هم اکنون در حال سرریز هستند.

آریانژاد، خاطرنشان کرد: سدهای عباس‌آباد و سبدلو بانه، زیویه کامیاران، دارای حجم ذخیره آب با ظرفیت ۱۰۰ درصدی می‌باشند و در حال حاضر ۷۱ درصد سدهای استان پرآب هستند که این رقم نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از عمده دلایلی که سبب سرریز و ذخیره آب قابل توجه در سال جاری گردید، اول لطف الهی و بارش نزولات جوی مناسب، سپس مدیریت خوب منابع و مصارف آب که توسط مجموعه این شرکت در منابع آبی استان کردستان، صورت گرفت؛ بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، اظهار داشت: عمده پروژه‌های این شرکت که منافع آن خوشبختانه عاید مردم شریف استان شد، در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و این امر نوید بخش فرداهایی روشن در حوزه اشتغالزایی، رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی، است.