پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۴-۱۲

پایگاه خبری

۱۸۸ پروژه مخابراتی با حضور وزیر کشور در کردستان افتتاح شد

روژمان نیوز- مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به پیشران بودن پروژه فیبرنوری به عنوان یکی از پروژه های دارای اولویت شرکت مخابرات ایران در منطقه، خاطر نشان ساخت: در چهار ماه اخیر با سرمایه گذاری های انجام شده، ۱۸۸ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۱۷۱میلیارد تومان آماده افتتاح ساخته ایم.

در مراسمی که با حضور وزیر کشور، استاندار کردستان ،فرمانداران و مدیران ادارات استان و مخابرات منطقه کردستان،۱۸۸ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری صد و هفتاد و یک میلیارد و ۹۸۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

در این مراسم مدیر مخابرات منطقه کردستان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای توسعه و تقویت زیرساخت های مخابراتی در استان گفت: در چند ماه اخیر ۱۸۸ پروژه مخابراتی در بخش های ارتباطات سیار، شبکه فیبرنوری،تغذیه و نیرو ، سیستم های انتقال و سیستم های مخابراتی عملیاتی و شرایط استفاده مشتریان از آنها فراهم شده است.

آزاد حکمت اظهارداشت: در بخش ارتباطات سیار ۳۶ پروژه شامل نصب و راه اندازی سایت جدید موبایل، ارتقا تکنولوژی چند سایت تلفن همراه اول به ۴G و۵G با صرف۱۵۲میلیارد تومان سرمایه اجرا شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه سیستم های مخابراتی با اعتبار هشت میلیارد و ۳۳۲ میلیون و۸۰۰ هزارتومان ۹۳ پروژه مخابراتی از جمله ایجاد و تغییر سیستم سوییچ و نصب کافوی نوری،نصب و راه اندازی تجهیزات CWDM ،ایجاد مرکز جدید ارائه VDSL و توسعه ADSL عملیاتی شده است.

آزاد حکمت گفت: در بخش سیستم های انتقال نیز با سرمایه گذاری هفت میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، ۵۵ پروژه با نصب تجهیزات لازم،به منظور ارتقا و افزایش پهنای باند اینترنت و توسعه زیرساخت های انتقال از طریق VOICE و DATA در استان محقق شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به اهمیتِ اجرا و تحقق پروژه فیبرنوری به عنوان یکی از پروژه های دارای اولویت شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در چهار ماه اخیر با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون تومان با حرکت در مسیر اجرای این پروژه و ارزیابی های انجام شده عملکرد مطلوبی داشته ایم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در حوزه تغذیه و نیرو نیز با اجرای ۳پروژه به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مراکز اصلی باتری پرظرفیت نصب و راه اندازی شده است.

وی به نقش مخابرات و زیرساخت های ارتباطی به عنوان موتور محرکه صنایع مختلف و توسعه همه جانبه کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وزیر کشور در ابتدای مراسم افتتاحیه پروژه های مخابراتی، مقدمه شهر الکترونیک را ایجاد زیرساخت های مخابراتی دانست و گفت: این مهم در پایداری خدمات مخابراتی و سهر الکترونیک نقش بسزایی دارد.

دکتر احمد وحیدی افزود:تلاش در جهت توسعه و تسهیل ارتباطات گام مهم در تحقق برنامه های الکترونیک است.

وی توسعه و اجرای طرح سراسری فیبر نوری را از برنامه های مهم در سطح کشور دانست و اظهارداشت: عملکرد مخابرات منطقه کردستان در این راستا بیانگر توجه و عزم جدی این مجموعه در تحقق پروژه های کلان شرکت مخابرات ایران است.