پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۴-۱۲

پایگاه خبری

نگاهی بر عملکرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان

دکتر پژمان غفوری

روژمان نیوز-دانشگاه به عنوان سازمان پیچیده ای که رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص و توسعه علوم و فناوری را در جامعه بر عهده دارد ، با توجه به تحولات سریع علمی و فنی به مدیریت و رهبری در ابعاد چند گانه ای نظیر آموزشی ، پژوهشی ، فناوری ، فرهنگی ، اجتماعی و منابع مالی نیازمند است .

هماهنگ سازی ابعاد مدیریتی مختلف در سازمان دانشگاه وظیفه رئیس دانشگاه است و لذا ، تاثیر مدیریت و رهبری وی در تمام ابعاد و حوزه های فعالیت دانشگاه مهم و انکار ناپذیر است. ۳ آذر ۱۴۰۰ با حکم دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور میمنت آبادی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد در کردستان انتخاب شد .

از ویژگی های برجسته دکتر میمنت آبادی می توان به ایجاد اعتماد دو طرفه از طریق درستکاری و احترام ، ایجاد پیوند مناسب بین نیازهای سازمانی و نیازهای مطلوب استادان ، برجسته بودن از نظر علمی و فرهنگی ، پایبندی به اصول اخلاقی ، چانه زنی ، مذاکره ، سیاستگذاری و نظارت بر اجرای برنامه اشاره کرد . در خصوص عملکرد میمنت آبادی در طی این چند سال می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

۱ . نصب و عزل اعضای روسای دانشکده ها و موسسات و واحدهای وابسته و مدیران گروههای آموزشی ۲ ‌. مسئولیت امور مالی و اداری دانشگاه در حدود مقررات مصوّب.

۳ ‌. نظارت بر حسن اجرای امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجوئی، اداری و مالی، عمرانی و امور خدمات علمی و کلیه ارتباطات داخلی و بین المللی دانشگاه و هماهنگی واحدهای مختلف و پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح.

۴ . هماهنگی جهت برگزاری جلسات در سالن کنفرانس

۵ .تصویب ۹ رشته جدید مقطع کارشناسی ارشد و …. امید است در پرتو رهنمودها و ارشادات سرور اندیشمند دکتر طهرانچی و سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تلاش و جدیدت دکتر میمنت آبادی شاهد وقوع تحولات علمی و آموزشی در استان باشیم.