پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۴-۱۲

پایگاه خبری

در تکریم و پاسداشت بزرگمرد شهید محراب ؛ آیت الله سید محمد علی آل هاشم

دکتر پژمان غفوری

روژمان نیوز- و چه زیبا سرود شاعر معاصر استاد ام البنین در رثای شهید خدمت یک عمر شریف و با صلابت بودی دلداده و عاشق ولایت بودی آخر به مراد دل رسیدی سید آنقدر که تشنه‌ی شهادت بودی دیار آذربایجان و شهر تبریز، از زمان های خیلی دور، رویشگاه انسان های با فضیلت و مهد علم، فقه و عرفان بوده است.

وجود انبوهی از دانشمندان تمدّن ساز و فرهنگ آفرین در این دیار، شاهد گویای این مدعا است. این سرزمین عالِم خیز و دانش پرور، در آغوش خود، عالمان، فقیهان و عارفان بسیاری را تربیت کرده و به جامعه اسلامی تقدیم کرده است؛ از افتخار آفرینان عرصۀ علم، اجتهاد، عرفان و شهادتند که هم چون ستارگان تابناکی در آسمان تبریز می درخشند. آری؛ شهید آیت الله سید محمد علی آل هاشم (ره)، یکی از این ستارگان پر فروغ، این سرزمین است .

که با تاسی از آیه ی قرآن کریم لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ، و سیره ی امامان معصوم تمام وجودش را صرف خدمت به مردم نمود ؛ چنان که به پدر معنوی آذربایجان لقب گرفت . تا این که شهید خدمت آیت الله آل هاشم به همراه جمعی از یاران شهیدش در اوج جوانمردی ، سادگی و مظلومیت جان به جان آفرین تسلیم کردند . از ویژگی های بارز شهید آل هاشم مردمی بودن ، بینش باز و گسترده ، تبعیت تام از ولایت فقیه ، احترام به والدین شان به خصوص پدرشان و همچنین نویسنده و عالم بودن می توان اشاره کرد .

حسن زیبای آل هاشم که او را در دل ها ماندگار ساخت، همین زندگی عادی و منش خوب و ستودنی او در میان مردم بود؛ همان گونه که سلف صالح او، شهید مدنی طی طریق نمود، آل هاشم نیز، چنان کرد و چنین، در دل ها مانا شد. در فراق این امام جمعه شایسته، به روح آن شادروان درود می فرستیم و برای اش، از خداوند مهربانی ها، آرامش و آمرزش خواهانیم .