پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۴-۰۳

پایگاه خبری

بازدید مدیرکل دیوان محاسبات کردستان از وضعیت بناهای تاریخی واگذار شده و پروژه‌های توسعه پیشران گردشگری استان

روژمان نیوز- مدیرکل دیوان محاسبات کردستان از وضعیت مرمت پروژه‌های واگذارشده از طریق کمیسیون ماده ۲۷ و پروژه‌های پیشران توسعه گردشگری استان بازدید کرد.

مجتبی مقیاسی در این بازدید که با همراهی معاون گردشگری، معاون میراث‌فرهنگی، معاون دیوان محاسبات کردستان و سرپرست اداره میراث‌فرهنگی سنندج انجام شد، روند اجرای این پروژه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد. مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: سنندج یکی از شهرستان‌های استان است که دارای بافت تاریخی بسیاری بوده و ضرورت دارد بیش از پیش برای حفظ آن تلاش شود.

او اظهار کرد: واگذاری هر کدام از بناهای تاریخی به بخش خصوصی در کنار حفظ و احیا، می‌تواند ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و دلیلی برای سفر گردشگران به منطقه باشد.

مقیاسی با بیان اینکه از طریق جذب سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی می‌توان توسعه گردشگری را در استان بیش از پیش رقم زد، افزود: هر چه تعداد اماکن گردشگری در سطح استان بیشتر باشد گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به استان جذب می‌شوند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان ضمن تقدیر از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در زمینه حفظ و احیای بناهای تاریخی و توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری، عنوان کرد: امید است با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در کردستان وجود دارد، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و تسهیل فرآیندها، شاهد توسعه زیرساخت‌ها در استان باشیم.