پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۴-۰۳

پایگاه خبری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان :حمایت از کشاورزان و پرداخت مطالبات آنان اولویت اصلی دولت است

روژمان نیوز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت :حمایت از کشاورزان و پرداخت به موقع مطالبات آنان از جمله اولویت های اصلی دولت است.

به گزارش روژمان نیوز ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ؛ اکبر محمدی در نخستین جلسه کمیته نظارت بر فرآیند خرید تضمینی گندم که با حضور دستگاه های نظارتی ، مدیران ، معاونین و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، غله و خدمات بازرگانی، بانک کشاورزی، تعاون روستایی و سایر دستگاه های ذیربط برگزار شد ، آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در این جلسه با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و خودکفایی در تولید گندم ، اظهار داشت: حمایت از کشاورزان و پرداخت به موقع مطالبات آنان از جمله اولویت های اصلی دولت در این زمینه است .

وی با اشاره به اقدامات مؤثر استان در زمینه تولید گندم گفت : قریب بر ۶۲۶ هزار هکتار از اراضی سطح استان زیر کشت گندم به صورت دیم و آبی هستند که بیش از ۹۸ درصد از این اراضی به صورت مکانیزاسیون اقدام به کشت گندم می کنند .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از توزیع بیش از ۳۴ هزار تن بذور اصلاح شده با کیفیت گندم در بین کشاورزان سطح استان خبر داد و افزود : ۷۰ هزار تن کودهای ازته از ابتدای پاییز سال گذشته در مزارع گندم در سطح استان مصرف شده است که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش چشمگیر تولید گندم در سطح استان باشیم .

محمدی همچنین بر لزوم نظارت دقیق بر فرآیند خرید تضمینی گندم و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در این زمینه تاکید کرد و بیان داشت : در سالجاری پیرو ابلاغ معاونت تولیدی ، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور ، فرآیند نظارت بر خرید تضمینی گندم توسط این سازمان رصد و پایش می شود و لازم است کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به نظارت دقیق اقدام تا از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری گردد .

در ادامه این جلسه ، اعضای کمیته نظارت بر فرآیند خرید تضمینی گندم به ارائه گزارش عملکرد خود در این زمینه پرداخته و مشکلات و چالش های موجود را مطرح و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات و چالش های موجود در فرآیند خرید تضمینی گندم در استان کردستان اتخاذ شد.