پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۴-۰۳

پایگاه خبری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان: تحقق ثبات بازار مرغ کشتار روز با تولید پایدار و صادرات

روژمان نیوز-رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت : نحقق ثبات بازار مرغ کشتار روز با تولید پایدار و صادرات محقق می شود

به گزارش روژمان نیوز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ؛ ۲۱ خرداد ماه در اولین روز هفته جهاد کشاورزی؛ با حضور تشکل های حوزه کشاورزی؛ مدیران اتحادیه های تعاونی روستائی و کشاورزی و تولید روستائی استانی، نمایندگان تشکل های صنفی کشاورزی شهرستان های تابعه استان، معاونین سازمان و مدیر تعاون روستائی استان جلسه ای با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در محل سالن جلسات شهدای جهاد کشاورزی برگزار گردید.

در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مسائل، موانع و مشکلات تشکل های بخش کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پیمان اسکندری بیان داشت: تشکل های بخش کشاورزی بعنوان پشتوانه و بازوی اجرای سازمان جهاد کشاورزی، پتانسیل های خوبی در اجرای طرح های حوزه کشاورزی دارند.

وی افزود: تشکل‌های صنفی و اتحادیه های کشاورزی نقش بسزائی در تهیه و توزیع محصولات کشاورزی دارند و در برون سپاری کارها از آنها کمک بگیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از حمایت های همه جانبه این تشکل ها از سیاست های وزارت متبوع و سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: همه ما بعنوان مدیران و دست اندرکاران اجرایی حوزه کشاورزی باید عملکردمان توسط بهره برداران و تولیدکنندگان این حوزه ارزیابی و نمره قبولی را از آنها بگیریم.

وی افزود: در این چند سال اخیر در دولت سیزدهم با رکورد زنی تولید گندم ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال گذشته، افزایش ظرفیت سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی فساد پذیر از ۳۵ هزار تن به ۱۱۰ هزار تن، احداث گلخانه محصولات کشاورزی بصورت نهضت گلخانه ای در آمده و با افزایش ۲۰۰ هزار تنی سیلوها در حال حاضر ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیلوی ذخیره سازی غلات در سطح استان داریم و با تبدیل ۶ هزار هکتار اراضی دیم به آبی در پایاب سدها و رودخانه های مرزی یک تحول عظیم در حوزه تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: در سفر اخیر با استاندار به اقلیم کردستان عراق و ننشست با مسئولان و اقلیم در حوزه صادرات اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.