پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۴-۰۴

پایگاه خبری

ز مالک اشتر تا مالک مراغه ( درتکریم و پاسداشت شهید خدمت دکتر مالک رحمتی )

دکتر پژمان غفوری

روژمان نیوز- گویند طبیبان که : شهیدان راه خدمت زنده اند _ نمیرند و همواره پاینده اند

دیار آذربایجان شرقی و مراغه سرزمینی است که هنرمندان ، ادیبان، عارفان و دانشمندان بسیاری را در دامان خود پرورش داده است که هرکدام با آوازه بلندشان در سراسر گیتی برای موطن خود افتخار آفرینی کرده اند. امروز این بزرگ مردان تاریخ در جای جای خاک این کشور آرام گرفته اند اما نامشان همچنان پرآوازه است.

آری شهید مالک رحمتی استاندار جوان و انقلابی آذربایجان شرقی با الگو برداری از روایات اسلامی و سیره ی امامان معصوم و حدیث شریف پیامبر اکرم ( ص ) : المُؤمِنُ مِنَ المُؤمِنِینَ کَالرَّاسِ مِنَ الجَسَدِ، اِذَا اشتَکى الرَّأسُ، تداعى اِلَیهِ سائِر جَسَدِهِ، ؛مؤمن نسبت به مؤمنان دیگر هم چون سر نسبت به اعضاى پیکر است، هنگامى که سر انسان درد گرفت، سایر اندام‏هاى بدن او نیز درد مى‏گیرد خود را وقف خدمت رسانی به مردم و اعتلای کشور نمود و گران بهاترین داشته ی خویش یعنی حیاتش را تا پای جان برای ایران عزیز و اسلامی فدا کرد . تا این که در خجسته میلاد امام رضا ( ع ) همراه یاران شهیدش در سانحه ی بالگرد عروج ملکوتی یافته و عزت و آبرویی ماندگار یابد .

آری معامله با خالق هستی چنین زیباست حسن زیبایی رحمتی که او را ماندگار ساخت ، همین نیروی جهادی ، مؤمن، باتقوا، ولایی بودن و مناعت طبع داشتن بود که آثار چهار ماه خدمتش در استانداری آذربایجان شرقی در سال های آینده بیشتر ملموس خواهد شد . ‌ در فراق استاندار شهید ، شایسته است ، به روح آن شادروان درود و صلوات بفرستیم و برایش از خداوند مهربانی ها ، طلب آمرزش و مغفرت خواهانیم