پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۳-۲۷

پایگاه خبری

ایجاد تشکل‌های تخصصی، راهکاری برای ارتقای صنایع‌دستی کردستان

روژمان نیوز-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌ستی می‌تواند راهکاری مناسب برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی و ارتقای این صنعت در استان باشد.

به‌گزارش روژمان نیوز؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در نشست با جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی استان اظهار کرد: صنایع‌دستی استان مجموعه متنوعی از تولیدات صنعت‌گران است که با محوریت هنر و ذوق و خلاقیت این هنرمندان و با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسائل و مشکلات کارگاهی صنعتگران استان عنوان کرد و افزود: رفع موانع و مسائل پیش‌روی فعالیت هنرمندان صنعتگر این استان با تدبیر جمعی و حضور صنعتگران امکان پذیر است.

او یادآور شد: حمایت و پشتیانی از هنرمندان کارآفرین و تسهیل امور مربوطه، از قبیل واگذاری کارگاهها بر اساس شایسته سالاری، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

مهرزاد با بیان اینکه تلاش می‌شود این نشست‌ها هر دو ماه یک‌بار با جمعی از صنعتگران برگزار شود، بیان کرد: امیدواریم هنرمندان و صنعتگران استان با تعامل، هم‌فکری و هم‌افزایی بتوانند جایگاه صنایع‌دستی کردستان را بیش از پیش ارتقا دهند.

هنرمندان صنعتگر استان در ادامه این نشست، بحث‌ها، پیشنهادات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.