پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

به بهانه دومین سالروز تنفیذ حکم رئیس جمهور:کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه و آبادانی

 روژمان نیوز-کهگیلویه و بویراحمد در سایه هم افزایی و تلاش مسئولان و تدبیر هوشمندانه دولت مردمی سیزدهم در مسیر تحول و توسعه همه جانبه قرار گرفته و این استان از پیشوند محرومیتی که سال ها با خود به یدک می کشید در حال فاصله گرفتن است.

 دولت مردمی سیزدهم در مدت ۲ سال اخیر با خط مشی و سیاست های راهبردی خود گام های تحول آفرین برای توسعه این استان برداشته که آثار و نتایج این کارهای اثرگذار به خوبی برای مردم قدرشناس استان قابل لمس است.

“گوشه ای از این اثرگذاری ها را در دور دوم سفر رئیس جمهور در قالب افتتاح و بهره برداری از پروژه های کلانی چون پتروشیمی گچساران تا جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت و کارخانه قند یاسوج و دهها پروژه ریز و درشت دیگر به انضمام کلنگ زنی طرحهای کلان دیگری نظیر میدان گازی مختار، پتروپالایشگاه گچساران با خوراک ۱۰۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت اشتغالزایی برای چهار هزار نفر، پتروشیمی چُرام در دشت آهو با پیش‌بینی سه هزار فرصت شغلی، مینی‌پالایشگاه دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز و ۵۰۰ شغل و سد سقاوه شاهد بودیم که این خود چشم انداز روشن توسعه در این استان عقب نگهداشته و کم برخوردار هستیم .”

کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین گنج ها و رنج ها همیشه از نظر توسعه یافتگی در آخرین رده استانهای کشور بوده و به دلیل فقدان توسعه نامتوازن منطقه ای، غفلت از ظرفیت ها و قابلیت های استانی، برخی سوء مدیریت ها و کم توجهی ها استان با واژه نامانوس محرومیت همواره دست و پنجه نرم می کرده است.

اکنون با برنامه های عملیاتی و راهگشای دولت سیزدهم استان زرخیز و پرظرفیت کهگیلویه و بویراحمد تا حد زیادی از محرومیت ها و دیده نشدن ها فاصله گرفته و دردهای التیام نیافته انباشت شده از سالیان گذشته در حال بهبودی است.

مدیران ارشد استانی و مدیران دستگاه های مختلف اجرایی در این مدت ۲ سال تلاش کرده اند پا به پای قافله پرشتاب توسعه در دولت سیزدهم پیش روند و یکی از شواهد این امر هم ۵۰ سفر شهرستانی استاندار و تیم همراهش به مناطق مختلف و دوردست استان طی دولت است که بی وقفه ادامه دارد.

تبیین بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم از نگاه آمار

به اعتقاد مقامات استانی و کشوری باتوجه ویژه دولت و تخصیص اعتبارات کلان به کهگیلویه و بویراحمد در ۲ سال اخیر، این استان در مسیر توسعه پایدار گام بر می دارد.

رشد بودجه عمرانی و اقتصادی، کاهش چشمگیر نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار و کسب رتبه دوم کشوری در این زمینه، افزایش درآمدهای استان، احیای واحدهای راکد، تنها گوشه ای از بهبود شاخص های توسعه ای استان هستند.

دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم از همان ابتدای آغاز به کارش، اساس برنامه ها و سیاست‌های راهبردی خود را با چاشنی محرومیت زدایی و تکمیل طرحهای نیمه تمام، برگرداندن واحد های راکد به چرخه تولید و توسعه آب، برق، گاز، جاده در مناطق محروم در جای جای ایران اسلامی بویژه استانهای کم برخورداری چون کهگیلویه و بویراحمد ترسیم کرد.

آنگونه که شواهد امر نشان می دهد، کارنامه دولت در این استان درخشان است و تاکنون گام های موثری در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در استان برداشته شده است./ایرنا