پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

طرح‌های متنوع برای احیاء منابع طبیعی

چهارمحال و بختیاری-معاون جنگل سازمان منابع طبیعی از وجود طرح‌های مختلف برای احیاء منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش روژمان نیوز؛ معاون جنگل سازمان منابع طبیعی از وجود طرح‌های مختلف در زمینه منابع طبیعی خبر داد و گفت: در کنار نهال کاری به بذر کاری هم توجه می‌شود و درست است که از نظر کمیت و کیفیت مسائلی وجود دارد، اما از نظر نوع جنگل در کشورمان بهترین نوع جنگل را داریم و اگر ظرفیتی را نداریم باید آن را ایجاد کنیم.

دکتر نقی شعبانیان خاطر نشان کرد که ویترین منابع طبیعی جنگل و درخت است و طبق هشدار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل” رفتار بی رحمانه با تنوع زیستی جهان دیگر بس است”.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی، ایجاد فضای سبز را از وظایف دوستداران طبیعت دانست و ادامه داد: در طرح کاشت یک میلیارد درخت، از آب‌های پسماند استفاده خواهد شد و باید از یافته‌های علمی موجود در دنیا، در این طرح استفاده کنیم و تاثیر مثبتی از اجرای طرح بگیریم.

دکتر نقی شعبانیان عنوان کرد که یکی از مشکلات ما، در زاگرس ریز گرد‌ها هستند که توجه به این موضوع که بلوط ایرانی می‌تواند ۳ برابر ریزگرد‌ها را جذب کند اهمیت زیادی دارد.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی گفت: مشارکت مردمی باید همراه با حضور و مشورت متخصصان منابع طبیعی باشد و تعهد و نظارت فنی بسیار تاثیر مثبت دارد.

توجه به جنگل کاری‌های غلط، آسیب نرساندن به محیط زیست، فرسایش خاک، گسترش بیابان ها، نیاز چوب، زغال گیری، وضعیت آلودگی‌ها توسط کارخانه ها، ریزگردها، تولید کربن، تقسیم بندی گونه‌ها و … از موارد مهم مطرح شده توسط معاون جنگل سازمان منابع طبیعی بود./خبرگزاری صدا و سیما