پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۲

پایگاه خبری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران کردستان: مهمترین رسالت بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

روژمان نیوز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: مهمترین رسالت بنیاد شهید،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است .

به گزارش روژمان نیوز؛ علیرضا شهسواری به مناسبت هفته ایثار و شهادت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد:اختصاص اعتبار در حوزه اشتغال از برکات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران است که به اشتغال کار آفرینان فاقد مدرک دانشگاهی در میان جامعه هدف اختصاص می یابد.

وی عنوان کرد: گلزار شهدا نماد ایثار ، شهادت و مقاومت کردستان هستند و باید حفظ شوند.

شهسواری به اعتبار اختصاص یافته به بازسازی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: ۱۰۰میلیارد ریال به بازسازی گلزار شهدا در سفر رئیس جمهور به کردستان اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: طراحی و تدوین تقویم ایثار و شهادت مردم کردستان از مهمترین اولویت‌های بنیاد شهید در استان است که کار پژوهشی آن توسط دانشگاه کردستان در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: در حوزه ایثار چهره‌های برجسته ایثار ، پژوهشی به نام پیام شهدا تدوین شده که وصیت‌نامه تمام شهدا در آن درج شده است.

وی خاطر نشان کرد: برپایی ۳۰ میز خدمت برای رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا و سایر افراد جامعه در مساجد و مکان‌های مختلف سطح استان برپا می‌شود.

شهسواری به اجرای طرح ملی جهاد دیدار اشاره کرد و افزود: بر اساس اجرای این طرح در هفته شهدا کل ادارات باید با چند خانواده شهید دیدار داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اجرای رزمایش سلامت در قالب ویزیت رایگان خانواده شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه استان را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا عنوان کرد.