پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۲

پایگاه خبری

استاندار کردستان: مشارکت حداکثری در انتخابات عامل صیانت از تمامیت ارضی کشور است

روژمان نیوز- استاندار کردستان گفت : مشارکت حداکثری در انتخابات عامل صیانت از تمامیت ارضی کشور است

به گزارش روژمان نیوز ؛ اسماعیل زارعی کوشا در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج ضمن قدردانی از رسانه‌های استان برای آگاهی‌افزایی عمومی و تبیین اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات، بر نقش آفرینی فعالان رسانه‌‌ای برای ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق رای و برگزاری شکوهمند انتخابات تاکید کرد.

وی اظهار کرد: مبنای نظام جمهوری اسلامی از روز اول بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا نهاده شده است و امام راحل در کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب دستور رفراندوم و تبیین ساختار در نظام جدید را دادند.

استاندار کردستان با بیان اینکه مجلس برآمده از آرای ملت، نقشی بی بدیل در توسعه ملی دارد،اصل مشارکت در این دوره از انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: پشتوانه مردمی بزرگترین سرمایه نظام در عرصه بین‌المللی است.

زارعی کوشا بیان داشت: فرآیند انتخابات در کشور ما یک فرایند دولتی نیست و انتخابات در چارچوب قانون انجام و ناظر اصلی انتخابات ها خود مردم هستند

وی به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره داشت و افزود: پشتوانه مردمی نظام، مهمترین پشتگرمی در عرصه بین المللی است، ضمن اینکه تلاش دشمنان بر ترغیب مردم به عدم مشارکت در انتخابات است. 

استاندار کردستان افزود:  بارها تاکید شده که هیچ مدیری حق ندارد از نامزدی حمایت یا علیه نامزد دیگری فعالیت داشته باشد، البته کارکنان دولت خارج از ساعات اداری می توانند در حوزه تبلیغات فعالیت کنند.

زارعی کوشا از فراهم بودن تمام زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در همه بخش‌ها و حتی روستاها خبر داد و گفت : این زیرساخت ها مستمر در حال بررسی است تا مشکلی ایجاد نشود. 

استاندار کردستان پخش مناظره نامزدها را از رسانه ملی قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: این کار هزینه ها را برای تبلیغات نامزدها کاهش داد و عدالت نسبی در این حوزه ایجاد شد .