پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان: یک میلیون و ۲۵۰ هزار  نفر از جمعیت کردستان واجد رای دادن هستند

روژمان نیوز-رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: یک میلیون و ۲۵۰ هزار  نفر از جمعیت کردستان واجد رای دادن هستند.

به گزارش روژمان نیوز مهدی رمضانی در جمع خبرنگاران کردستان از تمهیدات ویژه در حوزه فرآیندها و تمرکز ستاد انتخابات استان جهت برگزاری انتخابات سالم و تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو خبر داد.

وی از رقابت ۱۳۳ کاندیدا برای کسب ۶ کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم در این استان خبر داد و گفت: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۲۲ نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رمضانی با بیان اینکه کار رای‌گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند تا ساعت  ۱۸ براساس قانون انجام می شود، افزود: ۲۵ هزار نفر متصدی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای در استان کار اخذ رای را بر عهده دارند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان اظهار کرد:  ۱۱۸نفر از نامزدها مرد و ۱۵ نفر زن هستند و بیشترین تعداد نامزدها نیز  در رده سنی  ۳۵ تا ۴۵ سال هستند.

رمضانی خاطر نشان کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در کردستان واجد شرایط رای دادن هستند و می توانند با پنج مدرک هویتی گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت، شناسنامه و کارت ملی رای خود را در صندوق بیاندازند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان تاکید کرد: بارها در تریبون‌های مختلف اعلام شده که دولت، هیچ نامزدی در انتخابات ندارد،

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برای همه سلایق نامزد وجود دارد، افزود: ۷۵ درصد نامزدهای نمایندگی مجلس دوازدهم در کشور تایید صلاحیت شده اند که در نوع خود بی نظیر است.

رمضانی با اشاره اینکه در این دوره از انتخابات برای همه سلایق نامزد وجود دارد، افزود: ۷۵ درصد نامزدهای نمایندگی مجلس دوازدهم در کشور تایید صلاحیت شده اند که در نوع خود بی نظیر است.

وی تصریح کرد : تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر یک تخلف سازمان‌یافته ثبت نشده است اما تخلفات معمولی گزارش شده که هیچکدام مستند نبوده است ؛ اما در صورت احراز تخلف هم شعب ویژه تخلفات دادگستری رسیدگی خواهند کرد .