پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۲

پایگاه خبری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان: افتتاح ۴هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پروژه در بخش کشاورزی در ایام دهه فجر

روژمان نیوز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از افتتاح ۶۵ پروژه در این حوزه با اعتباری بالغ بر ۴هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی خبرداد.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان،دکتر پیمان اسکندری اظهار کرد: زندگی و معیشت بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش کشاورزی مرتبط است و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه آن با بهره مندی از نیروهای توانمند و متخصص به خدمت رسانی به مردم استان مشغول است.

وی افزود: امسال نیز همچون دیگر سنوات گذشته و همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد افتتاح ده ها پروژه در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: در ایام مبارک دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در سطح استان هستیم.

اسکندری افزود: در قالب این پروژه ها در مجموع برای یک هزار و ۴۸۱ نفر اشتغال زایی مستقیم و برای ۲هزار و ۴۶۶ نفر اشتغال زایی غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی به تشریح پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: در بخش آب و خاک ۲۹ پروژه با اعتبار ۸۴۵ میلیارد ریال، در بخش صنایع کشاورزی ۱۵ پروژه با اعتبار ۲هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال، در بخش دام ۶ پروژه با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال، در بخش باغبانی و گلخانه ۵ پروژه با اعتبار ۹۳ میلیارد ریال، در بخش شیلات و آبزی پروری ۴ پروژه با اعتبار ۱۷۳ میلیارد ریال، در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری ۴ پروژه با اعتبار ۲۷۷ میلیارد ریال، در بخش تعاون روستایی یک پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال و در بخش طیور یک پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در این ایام به بهره برداری می رسد.