پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان: ۴۰ درصد جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند

روژمان نیوز– مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

به گزارش روژمان نیوز از سنندج ؛ سید صلاح قریشی در نشست با خبرنگاران کردستان اظهار کرد: در مجموع ۶۵۸ هزار و ۸۱۵ نفر از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند که ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر آنان مستمری بگیر هستند.

وی افزود: در سال جاری ۳۸ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال در بخش تعهدات کوتاه مدت، بلند مدت و مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۷.۲ درصد افزایش داشت.

قریشی تصریح کرد: ۵۱۸ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال از این هزینه کرد در قالب تعهدات کوتاه مدت، ۳۵ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال تعهدات بلندمدت و ۲ هزار و ۲۹ میلیارد ریال نیز به مقرری بیمه بیکاری اختصاص دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر سازمان در قالب ۱۰ شعبه فعال در استان کردستان در حوزه‌های مختلف به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کند.

وی در ادامه از افزایش ۳.۸ درصدی افزایش بیمه شده جدید در استان خبر داد و افزود: این میزان رشد معادل هشت هزار و ۴۰۳ نفر است.

قریشی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان و مستمری بگیران یکی از اولویت‌های مهم سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود وضعیت معیشتی و حفظ پویایی و شادابی این قشر و اقدامی فراتر از تعهدات و وظایف قانونی این سازمان است.

وی بیان داشت: ۲۲ هزار و ۴۳۳ فقره بازرسی از ۱۹ هزار و ۸۹۹ کارگاه فعال زیر پوشش تامین اجتماعی در سال جاری صورت گرفته است.