پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی :کردستان رکورد مشارکت مردمی کشور را شکست

روژمان نیوز-دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی گفت :کردستان رکورد مشارکت مردمی کشور را شکست

محمد صادق صادقی در نشستی با خبرنگاران که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به تشریح طرح ملی شهریاران، اظهار داشت: در این طرح ملی چند منظوره، مسئولان با هدف شناخت ظرفیت‌های محلی و حل مسائل ؛ امکانات و خدمات دولتی را پای کار جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی می‌آورند و مانع‌زدایی و آسان‌سازی خواهند نمود.

وی از ثبت ۱۲ هزار ایده در طرح ملی شهریاران در کردستان خبر داد و گفت: این طرح بستری برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، حلقه‌های‌میانی، گروه‌های‌مردمی و آحاد مردم در راستای ارائه راهکار برای حل‌ مسائل کشور است.

صادقی تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف این طرح می‌توان به مواردی نظیر گفتمان‌سازی و مردمی‌سازی حل‌ مسائل‌کشور، الگو نمایی از ده‌ها اقدام مردمی‌سازی، با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و دریافت صدها ایده مردمی‌سازی برای حل مسائل کشور اشاره کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی اضافه کرد: شهریاران به اقداماتی اطلاق می‌شود که سه ضلع مدیران، حلقه‌های‌میانی و آحاد مردم را در کنار خود برای حل یک یا چند مسئله دارا بوده و دارای دو ساحت ثبت ایده و ثبت اقدام است، ثبت اقدام مربوط به تجربیات دولت است که باید نقش دولت و مردم در آن نمایان باشد، نقش دولت نظارت، حمایت و پشتیبانی از امور مردمی است.

صادقی افزود: حلقه میانی می تواند فردی یا جمع یا یک گروه موثر باشد که با سازماندهی و راهنمایی گروه‌های مردمی واسطه مانع زدایی و آسان_سازی امور و جلب حمایت از طریق دولت را در دستور کار قرار می دهد.

صادقی عنوان کرد: تمامی مطالبات و پیشنهادها به ارگان های مختلف که توسط گروه های مردمی ثبت و پیشنهاد شده است، برای امکان‌سنجی اجرا ارجاع شده و همچنین ایده های برتر نیز به مرحله کشوری ارسال می شود.