پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۰

پایگاه خبری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:برخورد بدون اغماض با فروشندگان داروهای سقط جنین در داروخانه‌ها و بازارچه فردوسی سنندج

روژمان نیوز- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: فروش داروهای سقط جنین در داروخانه‌ها ممنوع بوده و با فروشندگان و توزیع‌کنندگان این داروی ممنوعه در بازارچه فردوسی سنندج بدون اغماض، قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان، اظهار داشت:قرارگاه جوانی جمعیت یک موضوع ملی است از نفس قرارگاه تا واژه آن مبین این موضوع است که چه میزان اهمیت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه نتیجه‌گرایی باید محور اصلی بانیان برگزاری جلسات قرارگاه جوانی جمعیت باشد، افزود: انجام کارهای ایجابی و سلبی به صورت همزمان در حوزه جوانی جمعیت ضروری است.

رمضانی با انتقاد از عدم حضور دانشگاه‌ها در این قرارگاه، اضافه کرد: همواره از اهمیت و تاثیرات مهم جایگاه پژوهش و تحقیق در مورد چنین مسائلی صحبت کرده‌ایم اما کمتر انتظارات محقق شده است.

وی تصریح کرد: موضوع سقط جنین به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در جوانی جمعیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ارائه آمارهای چند صد نفری در زمینه سقط جنین نشان می‌دهد که بانک اطلاعاتی دقیقی در این حوزه نداریم.

رمضانی بیان کرد: باید با سوداگران مرگ و توزیع‌کنندگان داروهای سقط جنین در بازارچه فردوسی سنندج برخورد کرد ضمن اینکه با استفاده از ظرفیت پلیس فتا هم با فروشندگان چنین داروهایی در حوزه فضای مجازی برخورد شود.

وی تاکید کرد: اینکه برای سقط جنین رئیس بلوک زایمان جابجا می‌شود بازدارنده نیست بلکه اینچنین افرادی قاتل هستند و نیازمند برخورد قاطع است.