پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۲

پایگاه خبری

سه رویداد مهم گردشگری کردستان در تقویم رویدادهای کشور ثبت شد

روژمان نیوز- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: سه رویداد مهم گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به‌صورت بین‌المللی و ملی ثبت شد.

منصور مهرزاد اظهار کرد: در پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور که در وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، با ثبت سه رویداد مهم گردشگری کردستان در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

وی افزود: مراسم پیر شالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) در منطقه جهانی هورامان ۲رویداد مهمی بود که به‌صورت بین‌المللی با ثبت آن در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه با ثبت جشن شکرانه برداشت توت‌فرنگی روستای شیان در سطح ملی نیز موافقت شد، اضافه کرد: ۲مراسم جشن نوروز کردستان(سنندج) و جشن نوروز پالنگان از دیگر رویدادهای مهمی بود که در این نشست مطرح شد.

وی یادآور شد: به‌منظور ثبت این رویدادهای مهم گردشگری استان در سطح بین‌المللی، مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیران وزارتخانه، استاندار کردستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کردستان در استان برگزار شود.

مهرزاد هدف از این اقدام مهم فرهنگی را توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه، افزایش شور و نشاط اجتماعی و پاسداشت فرهنگ محلی مردم استان اعلام کرد و گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیاری است که باید در سطح ملی و فراملی معرفی شود.