پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۴

پایگاه خبری

تاکید استاندار کردستان بر بازنگری ادارات در روند جذب اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸

روژمان نیوز- استاندار کردستان بر بازنگری ادارات در روند جذب اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد.

اسماعیل زارعی کوشا در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از اختصاص بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان در سال جاری خبر داد و گفت: تخصیص اعتبارات بر اساس ارزیابی و ارائه عملکرد دستگاه‌ها در ۶ ماهه اول انجام می‌گیرد.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در ظلم و کشتار فلسطینی‌های مظلوم ، عملیات طوفان‌الاقصی و افتخارات جبهه مقاومت را تبریک گفت و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: سازه‌های اصلی رژیم غاصب مورد آسیب‌های غیر قابل بازگشت قرار گرفت و دل بسیاری از مسلمانان جهان شاد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در هفته‌های آینده میزبان سفر دو روزه رئیس‌جمهور و هیات دولت خواهیم بود، اضافه کرد: کردستان در جذب اعتبارات و تخصیص‌ها به نسبت سرانه ، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

زارعی کوشا با اشاره به تخصیص هوشمندانه اعتبارات به کلان پروژه‌ها و طرح‌های راکد و نیمه تمام، افزود: در این سفر به فضل الهی، بیش از ۱۲ پروژه کلان عمرانی از جمله پروژه راه‌آهن همدان-سنندج با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان در سال‌جاری گریزی زد و افزود: اعتبارات سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و تخصیص‌ها بر اساس ارزیابی و ارائه عملکرد دستگاه‌ها در ۶ ماهه اول انجام می‌گیرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: دستگاه‌هایی که نتوانند اعتبارات اختصاص یافته را جذب کنند، اعتبار آنها به ادارات موفق واگذار می‌شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته تبصره ۱۸، تحول و تحرکی جدی در حوزه اقتصادی و اشتغال استان ایجاد می‌کند، ادامه داد: این ظرفیت و اختیاراتی که به استان‌ها تفویض شده قابل توجه بوده و باید از این فرصت به نحو احسن بهره بگیریم.