پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۴

پایگاه خبری

فرماندار سنندج:هفته دولت ۱۲۵ پروژه در سنندج افتتاح می شود

 روژمان نیوز- فرماندار سنندج گفت: همزمان با هفته دولت، ۱۲۵ پروژه در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی، آموزشی، بهداشتی و ورزشی با ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

 حسن عسکری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در هفته دولت در بخش صنعت ۲ پروژه با ۳۹۰ میلیارد ریال، ۱۳ پروژه با ۲۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، حوزه آبخیزداری ۲ طرح با ۸۴۰ میلیارد ریال و بهسازی راه‌ها ۱۸۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: افتتاح مدرسه ۹ کلاسه، ۳۵ طرح توسعه روستایی با ۱۸۰ میلیارد ریال، ۳۵ طرح زیربنایی با ۵۳۰ میلیارد ریال، زیربنایی ۳۵ پروژه با ۵۳۰ میلیارد ریال، ۱۶ طرح مسکن محرومان با ۹۰ میلیارد ریال، ۲ طرح بهداشتی با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و چهار پروژه میراث فرهنگی با ۷۰ میلیارد ریال، طرح‌هایی است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

فرماندار سنندج با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی اشتغال در سال گذشته در سنندج بیان کرد: در این مدت سهمیه ابلاغی ایجاد اشتغال برای ۷ هزار و ۶۰۶ نفر بوده که ۸ هزار و ۳۵۳ شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه به موضوع مسکن ملی نیز اشاره کرد و افزود: سهم شهرستان سنندج ۱۳ هزار و ۸۹۱ نفر است که تاکنون ۶۹ هزار و ۶۳۴ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۳۰ هزار و ۴۷۸ نفر تایید نهایی شده اند.

وی در پایان گفت: ۲۶۸ داوطلب در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبتنام انجام داده اند که از این تعداد ۲۲۵ نفر مرد و ۳۳ نفر نیز زن هستند.