پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

 استاندار کردستان: رویکرد دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام است

روژمان نیوز-  استاندار کردستان رویکرد دولت سیزدهم را اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد

اسماعیل زارعی کوشا در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به اینکه در کردستان پروژه های نیمه تمام زیادی وجود دارد که ۲ دهه از آغاز عملیات اجرایی آنها می گذرد گفت: هیچ پروژه جدیدی کلنگ زنی نخواهد شد و تنها در صورتی که پروژه ای اجرای آن توجیه قابل قبولی داشته باشد، کلنگ زنی خواهد شد.

وی اظهار کرد: ۳۱۶ پروژه در بخش های مختلف استان برای افتتاح در هفته دولت آماده بهره برداری است

استاندار کردستان افزود:  از مجموع پروژه های قابل افتتاح ۶۸ پروژه مربوط به بخش کشاورزی، ۹ پروژه صنعت و معدن، ۲۷ پروژه دانشگاه علوم پزشکی، ۸۳ پروژه شرکت گاز، هفت پروژه مخابرات، ۲ پروژه هم مربوط به شرکت شهرک های صنعتی استان است.

وی بیان کرد: کلان پروژه پتروشیمی هم مقدمات اجرای عملیات ساخت آن انجام شده است و در آینده نزدیک کلنگ زنی آن انجام می شود.

استاندار کردستان گفت:در هفته دولت امسال ۵ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان پروژه در کردستان افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته در اولین روز از هفته دولت به صورت همزمان ۱۳ پروژه در سنندج در بخش‌های مختلف آموزشی، عمرانی، رفاهی، خدماتی و فرهنگی افتتاح شد.

زارعی کوشا با اشاره به  طرح تملک اراضی مرز باشماق عنوان کرد: ۲ هزار میلیارد ریال بابت تملک اراضی محدوده مرز بین المللی باشماق به اداره راهداری استان واریز شده است.

وی موضوع شفافیت مربوط به انتصابات مدیران در استان را مطرح کرد و گفت: برای اولین بار سامانه ای با عنوان نظارت بر انتصابات و اطلاعات مدیران کردستان طراحی شده و از آن رونمایی خواهد شد.