پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و کردستان:۱۳ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان  مشغول به تحصیل هستند

روژمان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و کردستان: گفت: در حال حاضر در تمامی مقاطع از کاردانی تا دکترا ۱۳ هزار و ۱۰۷ دانشجو مشغول به تحصیل هستند و پیش‌بینی‌ ما افزایش ۸ درصدی تعداد دانشجویان و رسیدن آنها به ۱۴ هزار و ۱۵۵ نفر است.

دکتر قباد میمنت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان  در نشست با خبرنگاران و رونمایی از پوستر سومین جشنواره مولودی‌خوانی نبوی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سال ۶۲ فعالیت خود را در مقطع کاردانی در سنندج شروع کرد و امروز در ۵ واحد سنندج، سقز، مریوان، قروه و بیجار بیش از ۱۳ هزار دانشجو دارد.

وی افزود: ۳۱۷ هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان فعالیت دارند که ۲۸ نفر از این افراد در طول دو سال اخیر به مرتبه دانشیاری ارتقا یافته‌اند.

دکتر میمنت‌آبادی ادامه داد: تاسیس گروه‌های آموزشی تقاضامحور در اقلیم کردستان عراق با حضور اعضای هیت علمی دانشگاه آزاد کردستان، ایجاد پلی کلینیک پزشکی در دانشکده علوم پزشکی در شهرک بعثت با ۴ بخش و ایجاد مجموعه رفاهی گردشگری با همکاری یک موسسه در واحد مریوان از برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه آزاد در کردستان است.

در ادامه این نشست با حضور رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، پوستر سومین جشنواره مولودی‌خوانی نبوی در سنندج رونمایی شد.

وی هدف اصلی برگزاری این جشنواره و عنوان خاص آن در استان کردستان را انسجام و تقویت وحدت ملی و تجلیل و حمایت از گروه‌های مدیحه‌سرا و مولودی‌خوان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سندج و کردستان بیان کرد  : موسسه امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد واحد سنندج شکل گرفته که تاکنون دو دوره مولودی‌خوانی نبوی را برگزار کرده است و امسال سومین دوره آن برگزار خواهد شد که امروز از پوستر آن رونمایی شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره در سه بخش آزاد، دانشجویی و علمی پژوهشی برگزار می‌شود و محدودیتی در پذیرش آثار وجود ندارد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اضافه کرد: اختتامیه این جشنواره ۱۸بهمن ماه و در سالروز بعثت پیامبر(ص) برگزار خواهد شد.