پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

کردستان در مسیر تعالی و توسعه

روژمان نیوز – سمیرا مرادپور

کردستان بعد از سالها انتظار در مسیر توسعه و تعالی قرار گرفته است، خدمات نظام اسلامی در استان طی چند سال اخیر وارد فضای جدیدی شده است و با روی کار آمدن دولت سیزدهم روند اجرایی کردن پروژه ها و طرح های مختلف عمرانی و توسعه تسریع پیدا کرده است.

اسماعیل زارعی کوشا به عنوان یکی از جوانترین استانداران دولت سیزدهم، از زمانی که سکان مدیریت ارشد در استان را بر عهده گرفته است با کار شبانه روزی و با بسیج تمامی ظرفیت های در اختیار خود گام های مهمی را در مسیر توسعه استان در تمامی حوزه ها برداشته است و بعد از یک سال و اندی، حال شماری از این طرح ها و پروژه ها در مرحله بهره برداری هستند.

داستان شنیدن صدای صوت قطار در استان کردستان که بیشتر به یک رویا می ماند و علیرغم رفت و آمد چندین دولت، سرنوشتی نگران کننده داشت گویا این بار دولت سیزدهم و استاندار جوانش عزم خود را جزم کرده و قرار است تا یکی دو ماه آینده این کلان پروژه که نقش بسیار مهمی در راستای توسعه کردستان ایفا خواهد کرد، را به بهره برداری رسانده و زمینه برای افتتاح واقعی آن فراهم شود.

افتتاح خط ریلی همدان – سنندج باعث می شود تا بخش زیادی از نیازهای ارتباطی استان کردستان تسهیل شده و در نتیجه این ارتباط جدید زمینه ساز توسعه و پیشرفت همه جانبه در استان شده و بخش زیادی از هزینه های استان به دلیل وقوع تصادف رانندگی و مسائلی از این دست را کاهش می دهد.

ورود خط ریلی به سنندج باعث می شود تا کردستان در زمینه جابجایی کالا و همچنین ترد مسافر و گردشگر فضای جدیدی تجربه مند که همه این موارد در نهایت کمک به توسعه این استان در تمامی بخش هاست.

شنیدن خبرهای خوش از دولت در کردستان تنها به موضوع راه آهن خلاصه نمی شود، ثبت جهانی فرش سنه و بیجار به عنوان یکی از ظرفیت های مهم اشتغالی و صنایع دستی در این استان دیگر اتفاق مهم هفته جاری بود که جهانی شدن این توانمندی در کردستان باعث می شود تا بخش دیگری از ظرفیت و استعداد این منطقه معرفی شود.

ثبت جهانی فرش سنه و بیجار، در کنار معرفی توانمندی های استان کردستان، باعث می شود تا نگاه جدی به توانمندی های استان جلب شده و این نوع نگاه زمینه ساز حفظ و احیا ظرفیت های مغفول شده و در نهایت این مهم زمینه ساز اشتغال بیشتر و رفع معضل بیکاری خواهد بود.

در کنار یکی دو خبر مهم و مسرت بخش روزهای اخیر کردستان باید تلاش های استاندار جوان این خطه از ایران اسلامی را در راستای به نتیجه رساندن پروژه بسیار مهم انتقال آب سد آزاد به سنندج و اصلاح مجدد این پروژه در روزهای میانی فصل بهار سال جاری را نیز مورد اشاره قرار داد.

رفع دغدغه چندین ساله مردم سنندج در راستای تامین آب شرب سالم  موجی از امیدواری را در کردستان به وجود آورد و البته رفع مشکلات و تنش های آبی در دو شهرستان قروه و بانه نیز همزمان با این اقدام مهم در استان به نتیجه رسید.

رفع مشکل و دغدغه ۲۰ ساله شماری از مردم سنندج و مسئله زمین های شهرک وحدت دیگر اقدام قابل اشاره استاندار جوان دولت سیزدهم در کردستان بود، مسئله ای که با پیگیری های شبانه روزی به نتیجه رسید و معضلی که به یک بحران برای استان تبدیل شده بود در مدت زمانی مشخص چاره اندیشی شد و شمار زیادی از خانوارهای سنندجی را بهره مند کرد.

دل بستن به روزهای بهتر برای استان کردستان در سایه تلاش های اسماعیل زارعی کوشا و البته شماری دیگر از مدیران دولت سیزدهم در این خطه از کشور موجی از امیدواری را به دست آورده است و این امیدواری سرمایه اجتماعی نظام در کردستان را افزایش خواهد داد.

به سرانجام رساندن دیگر کلان پروژه ها و طرح های مهم از سوی دولت سیزدهم یکی از مطالبات جدی مردم استان کردستان است، بدون شک بخش زیادی از دغدغه این روزهای مردم کردستان در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری با به نتیجه رسیدن این پروژه ها سامان داده می شود و به همین دلیل باید به عزم جدی و تلاش شبانه روزی استاندار جوان کردستان امیدوار بود.