پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

فتح‌الفتوح زارعی‌کوشا در  پیشرفت و توسعه کردستان

روژمان- با مروری اجمالی بر بیانات ولی‌امر مسلمین در چند سال اخیر که شاه‌بیت‌ آن بیانیه گام‌دوم انقلاب است، لازمه رشد جامعه، یک حرکت عمومی است که البته باید منضبط و دارای جهت‌گیری باشد و محور این حرکت‌عمومی جوان متعهد انقلابی است که رسالت این جوان متعهد در عین حال که باید عاملیت مستمر به آموزه‌های دینی داشته باشد، با شناخت دقیق صحنه و صحنه‌گردانان و فهم دقیقی از وضعیت حاکمه و نظام‌مسائل و اقتضائات محلی بصورت مسئله‌محور برای رشد جامعه ارائه راهکار دهد و تجویز و بعد هم اقدام نماید.

بحمدالله کردستان با حضور مصداقی جوان متعهد در قامت استاندار، در مسیر رشد و پیشرفت و توسعه نه تنها پیشران است بلکه با فتح‌الفتوحی همه جانبه ،گره‌های برجای مانده از  دهها سال پیش هم گره‌گشایی شد.

استانداری که برای رشد کردستان در گام اول از خود عبور نموده و شبانه روز مجاهدت می‌نماید.

دکتر زارعی کوشا که صرف‌نظر از جوانی، فرمانداری شهرستانهای (قم ،نهاوند و بهار )، قائم مقام صدا و سیمای استانهای خوزستان و همدان ،مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص‌مصلحت‌نظام ،مشاور و رئیس حوزه وزارتی در وزارتخانه کار،تعاون و رفاه اجتماعی را در کارنامه دارد و به جهت همین تنوع مدیریتی در اغلب حوزه‌های تخصصی صاحب‌نظر بوده و به درستی مشکلات و موانع را تشخیص داده و علاج مینماید.

دکتر زارعی کوشا بعنوان جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم در مدت ۱۹ ماه سکانداری کردستان، با تشکیل مستمر نشست‌های نخبگانی ،تمامی ظرفیت‌های موجود را بمنظور رشد و توسعه و پیشرفت کردستان قیام داده که محصول آن را در همین مدت کوتاه می‌توان مشاهده نمود.

جوان نخبه کردستانی که قدرالسهم حضور وزرا و مسئولین تراز کشوری در کردستان را به شدت رشد داده تا با حضور وزرا و مسئولین و در رأس سفر استانی رئیس جمهور محترم در دو مرحله ،اعتبارات و امکانات کشور را به سمت کردستان گسیل نماید.

در قامت سفیر و رایزن سیاسی و فرهنگی تعاملات جمهوری اسلامی و اقلیم کردستان را افزایش داده و  اخوت و برادری دو کردستان را بیشتر نموده است.

نقش مردم را در تولید و اشتغال پُر رنگ نموده و با حضور میدانی در بنگاههای اقتصادی و تولیدی و کارخانجات راکد و نیمه فعال را با رایزنی از مرکز و تزریق تسهیلات و … احیا نموده که هر روز اخبار گوشه‌ای از جغرافیای استان از این اقدامات شنیده می‌شود.

مشکل لاینحل آب شرب سنندج با رایزنی‌های مستمر و اخذ اعتبارات ویژه به همت ایشان مرتفع شد و نوکری مردم کردستان را برای خود فضیلت و افتخار می‌داند.

خوشبختانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و بالفعل نمودن آنها امروز در کردستان شاهد مسابقه پیشرفت و آبادانی و البته مسابقه خدمت هستیم که اگر به درستی برای مردمان فهیم این خطه تبیین و منتقل شود،حلاوت این اتفاق گواراتر خواهد بود.

سفرهای شهرستانی و حضور در جمع آحاد مردم و بدون واسطه خواسته‌ها و مطالبات مردم را با سعه‌صدر شنیدن ،اقناع‌ و پیگیری ویژه امور مردم توسط شخص ایشان یا تفویض به معاونین و مشاورین مدل مدیریتی ایشان است

و تجلی این رویه را در رفتار تیم مدیریتی ایشان با حضور در مجامع دانشجویی و سایر اقشار می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

به جرات میتوان ادعا نمود نسخه شفابخش تجویزی و رهیافت استاندار کردستان اقتصاد‌مردمی است که اگر آحاد مردم در این عرصه ورود نمایند، کردستان مسیر رشد و توسعه را بطور معجزه‌آسا طی خواهد نمود که برای تحقق این مهم مرتباً در حال دیدار و رایزنی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستند که بحمدالله توفیقات محسوسی تا کنون حاصل شده.

و در پایان درک مجاهدت‌های بی‌بدیل نماینده عالی دولت در کردستان مستلزم تبیین وضع حاکمه در زمان تحویل دولت و وضع موجود است که مؤلفه‌هایی نظیر کاهش تولید سالانه خودرو از سال ۹۶ تا ۹۹  حدود چهار هزار دستگاه که افزایش تقاضا و متعاقب آن رشد قیمت در بازار را منجر شد، توقف ساخت مسکن طی دو دوره،رشد نقدینگی، افزایش تورم، چاپ بی پشتوانه پول، استقراض‌های داخلی و خارجی، تعهدات ایجاد شده بدون پشتوانه برای دولت بعد و هزاران گُسل ایجاد شده دیگر که هر کدام تبدیل به موانعی شده برای درک خدمات دولت انقلابی بی‌تاثیر نیست

و این رسالت و تکلیف اصحاب رسانه و دغدغه‌مندان انقلابی و مستقل است که شمای این جهاد خدمت را برای همگان به نمایش بگذارند.