پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:زنده نگه داشتن یاد امام خمینی (ره) روحیه استکبارستیزی را تقویت می کند

روژمان-شخصیت امام خمینی (ره) در سیاست داخلی و خارجی بسیار تأثیر گذار بوده است. امام خمینی(ره) رهبری است که با پشتیبانی ملت بابصیرت و مقاوم ایران توانست حکومت جامع با محوریت ولایت فقیه را در ایران اسلامی ترسیم کرده و بنیان نهد. امروز نیز امام خامنه‌ای  ادامه دهنده واقعی راه و مرام امام راحل هستند و در چند دهه کشور را به درستی مدیریت و هدایت کرده اند. مدیریت جنگ از سوی امام راحل (ره) و عبور دادن انقلاب از طوفان‌ها و همراهی با مردم در طول هشت سال دفاع مقدس، ایشان را یک شخصیت جهانی هستند. این شخصیت  الهی و معنوی همچون ائمه اطهار(ع) نامش همیشه بر تارک ایران اسلامی وجهان روشن است . مردم شریف ایران هر ساله ایام ۱۵ خرداد وسالروز ارتحال امام راحل(ره) را گرامی می دارند . اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) در عصر حاضر و شناساندن این شخصیت بزرگ به نسل جوان یک ضرورت است ؛ سیره و منش امام خمینی (ره) باید به درستی برای نسل جدید تبیین و به این مهم توجه جدی شود . مردم و مسئولین هر کدام به نونبه خود در راستای این مهم باید گام بردارند. به همین منظور به ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان رفتیم و گفتگویی با علی اصغر دریایی  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در باره چگونگی فعالیت های این اداره کل  به عنوان دبیر ستاد ارتحال حضرت امام (ره) در برگزاری مراسمات سالروز رحلت امام انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

۱- نقش حضرت امام(ره) در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت آن چگونه بوده است؟

     رهبری امام خمینی(ره)، امیدهای از دست رفته را بازگرداند و با به ثمر رساندن انقلاب و پیروزی حقیقی، موجب شد که جوامع عربی و اسلامی، به منظور بهره گیری از درس ها، روش ها و علل موفقیت انقلاب، با رغبت و علاقه بسیار، به سوی آن روی آورند.

۲- اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) در عصر حاضر چیست؟ 

    انقلاب و نظام مقدس اسلامی با نام، اندیشه و مکتب امام راحل(ره) به عنوان بنیانگذار آن پیوندی ناگسستی دارد و اگر ما دلسوز مقام معظم رهبری و کشور هستیم باید یاد، مبانی و اهداف امام(ره) را زنده نگهداریم و برای دیگران بیان کنیم. ، زیرا زنده نگهداشتن یاد و شخصیت امام خمینی(ره) یک ضرورت برای حفظ روحیه انقلابی، استکبارستیزی، آزادی‌خواهی و تقویت مبانی انقلاب اسلامی در جامعه  به ویژه در استان کردستان است.

۳- مهمترین روش یا فعالیتی که می تواند آرا و اندیشه های امام راحل را به نسل امروز منتقل کند، چیست؟

   هرکس به اندازه ی سهم خویش در برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای باید به شخصیت، آموزه‌ها ، اندیشه ها امام(ره) توجه ویژه کند. و با برنامه ریزی های درست در اجرای اینگونه برنامه ها می توان آرا و اندیشه های را به نسل امروز انتقال داد. از جمله می توان به اعزائم زائران به حرم مطهر ، برگزاری مسابقات وصایای امام (ره)، نمایشگاه عکس و … اشاره کرد.

۴- مهمترین فعالیت ها و اقدامات شما به عنوان یکی از دستگاه های مسئول در حوزه ستاد ارتحال حضرت امام چه بوده است؟

از جمله فعالیت های این اداره کل ستاد تشکیل کمیته فرهنگی ستاد برگزاری مراسمات ارتحال امام (ره) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ، همکاری با سایر کمیته های ستاد مرکزی ، ارسال بسته های فرهنگی برای زائرین حرم مطهر امام (ره) و همچنین تهیه ویژه نامه در این زمینه به انضمام برگزاری جلسه ی وبینار با روسای شهرستان های تابعه درخصوص اعلام و برنامه ریزی برای انجام برنامه ها در سطح شهرستان ها را شامل می شود.