پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

اردیبهشت معطر کردستان

سمیرا مرادپورمدیر مسئول نشریه روژمان

دهه پایانی اردیبهشت ماه از سال ۱۳۸۸ به یکی از مهمترین مقاطع تاریخ استان کردستان تبدیل شده است، چرا که در این ایام به مدت هشت روز کردستانی ها میزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند و ضمن استقبال باشکوه از ایشان، صحنه های ماندگاری از پیوند ملت و رهبری را در این استان مرزی به نمایش گذاشتند.

سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان کردستان و سفر معظم له به شهرستان های مختلف استان، دیدار و نشست با اقشار مختلف مردم و همچنین رهنمودهای رهبری در خصوص منطقه کردی و اشاره ایشان به خدمات کردها به انقلاب اسلامی از جمله ویژگی های این سفر تاریخی در سطح کشور بود.

معرفی کردستان و کردها به عنوان مردم وفادار به انقلاب اسلامی ایران، بیان ویژگی های کردستان از جمله فرهنگی بودن، سرزمین مجاهدت های خاموش، فداکاری های بزرگ و بیان این مهم که زبان کردی یک سرمایه ملی است، همه و همه به کلیدواژه های مدیران و مسئولان ارشد ملی و استانی در راستای برنامه ریزی و عملیاتی کردن آنها تبدیل شدند.

اعلام نیاز شدید کردستان به مسئله سرمایه گذاری و تلاش در راستای رفع بیکاری در این استان دو مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب در خصوص این استان بود که هر چند اقدامات وتلاش های خوبی در راستانی عملیاتی کردن مطالبات رهبری در کردستان صورت گرفته است ولی تا رسیدن به شرایط بهتر هنوز فاصله زیادی باقی است.

مهمترین دستاورد و پیام سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان، تغییر نگاه افکار عمومی به این استان بود، به گونه ای که بیان ویژگی های فرهنگی و هنری کردستان از سوی ایشان و همچنین حضور هشت روزه در استان باعث شد تا پیام مهمان نوازی، امنیت، آرامش و همراهی با انقلاب اسلامی مردم کردستان به کشور و خارج از مرزهای جغرافیایی نیز کشیده شود.

حضور در جمع هنرمندان و فرهیختگان و شنیدن دغدغه های این قشر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامدهای مثبتی و امیدآفرینی را در عرصه های علمی، فرهنگی و هنری به دنبال داشت و به همین دلیل بود که بعد از یکی دو سال تدریس زبان کردی و راه اندازی رشته مستقل زبان کردی در دانشگاه کردستان راه اندازی شد و پیامدهای مثبتی را نیز در این بخش به دنبال آورد.

شکل گیری اقدامات موثر فرهنگی در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری از دیگر دستاوردهای این سفر پر خیر و برکت بود، به گونه ای که طی یک دهه گذشته فعالیت های خوبی در این بخش آغاز شده است و هر چند که این فعالیت ها و برنامه های تا رسیدن به ظرفیت های این استان فاصله دارد ولی می توان به روزهای آینده در راستای تقویت بیش از پیش این بخش امیدوار بود.

نمایش وحدت و همدلی مردم استان کردستان در سفر پر خیر و برکت رهبری به استان دیگر ویژگی این رویداد مهم در تاریخ کردستان بود به گونه ای که همزیستی مسالمت آمیز مردم کردستان با مذهب و قومیت مختلف به عنوان یک الگو در کشور مطرح شد و امروز کردستانی ها در سطح کشور را با این ویژگی های منحصر به فرد می شناسند.

رهبری در این سفر در خصوص دو موضوع مهم اقتصادی هم رهنمودهای داشتند که قرار شد که در این بخش ها نیز اقدامات مناسبی صورت گیرد که هر چند حرکت های انجام شد ولی متاسفانه با توجه به عمق محرومیت ها و کمبودها در کردستان تا رسیدن به شرایط بهتر در مباحث اشتغال و سرمایه گذاری در استان هنوز راه بسیار زیادی باقی است و به همین دلیل می طلبد که مدیران و مسئولان در این زمینه اقدامات بهتری را در دستور کار قرار دهند.

یادآوری مستمر و منظم سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان از سوی مردم و مسئولان ضروری است، چرا که این یادآوری باعث می شود که هم مطالبات معظم له در خصوص این استان مورد توجهی جدی قرار گیرد و هم فرصت خوبی است تا ویژگی های منحصر به فرد این خطه از ایران اسلامی بار دیگر مورد توجه رسانه ها قرار گیرد که هر دو مهم باعث می شود تا زمینه برای رفع کمبودها و تسریع در توسعه کردستان در تمامی بخش ها فراهم شود.