پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

استاندار کردستان:بکارگیری تمام امکانات و اختیارات برای تسریع در پروژه‌های مسکن ملی در کردستان

استاندار کردستان بر تلاش راه و شهرسازی و به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق و ساخت مسکن ملی در استان تاکید کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان ؛ بر تمرکز بر روی ساخت گروهی در طرح نهضت ملی مسکن با توجه به کم شدن مشکلات و بکارگیری تمامی امکانات در جهت تسریع این طرح تاکید کرد.

استاندار کردستان  افزود: باید پالایش ثبت‌نامی دقیق انجام شود و کسانی که در روستا یا در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، همانجا مسکن برایشان احداث شود و به خاطر ارزش افزوده، در شهرها متقاضی نشوند.

وی یادآور شد: باید جلسه‌ای با بانک‌ها در خصوص عدم پیشرفت مسکن ملی روستایی برگزار و تکلیف بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات در این زمینه روشن شود.

استاندار کردستان بخشی از مشکلات مسکن ملی را مربوط به قانون و در سطح ملی دانست و افزود: بخش‌هایی که در حیطه کاری استان است باید با سرعت و دقت بیشتری از جمله توپوگرافی و بالا بودن هزینه ساخت، رفع شود.

زارعی کوشا افزود: به افرادی که تاکنون واریز وجه انجام نداده‌اند، اطلاع رسانی شود و در صورت انصراف یا عدم پاسخ، غیرفعال و افراد دیگری جایگزین شوند.

وی بر لزوم تسریع در آماده سازی و ساخت پروژه‌های دارای مشکل کمتر تاکید کرد و گفت: باید تمام امکانات برای تسریع این طرح در استان بکار گرفته شود و حساسیت‌های قانونی در این رابطه، کمرنگ باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: تکلیف پروژه‌های مسکن ملی که امکان ساخت آنها وجود دارد، روشن و سریعتر اقدام به ساخت شود؛ همچنین طرح‌هایی که قطعی نیست با جدیت دنبال شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه همکاری‌ها در زمینه اجرای مسکن ملی در اوج خودش است، ادامه داد: در برخی موارد، موضوع پروژه‌ها که وارد فرآیند ستادها می‌شود، مشکل ایجاد می‌شود.