پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

مدیر مخابرات منطقه کردستان :پهنای باند اینترنت پرسرعت مخابرات در روستاهای بیجار افزایش یافت

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور ارتقا و بهبود عملکرد سرویس ADSL ،پهنای باند اینترنت در ۱۱ روستای شهرستان بیجار افزایش یافته است.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت با اعلام اینکه کاهش شکاف دیجیتالی و ارائه یکسان سرویس های ارتباطی و مخابراتی در نقاط روستایی ، همواره از استراتژی ها و اولویت های مخابرات منطقه به شمار می رود افزود: افزایش پهنای باند اینترنت از ۱۰۰مگابیت به ۱G در۱۱روستای شهرستان بیجار از جمله اقدامات صورت گرفته است.  

وی خاطر نشان ساخت: با تحقق این پروژه در نقاط مذکور شرایط لازم در راستای کاهش ترافیک شبکه ، ارتقا سرعت دسترسی به فضای مجازی و سرویس های آنلاین، انتقال پیام با سرعت بالاتر ،توسعه و تقویت کسب و کارهای اینترنتی، کاهش تردد روستانشینان به شهرها جهت انجام برخی از کارهای اداری و … فراهم شده است.

 وی روستاهای بهره مند در این پروژه را جعفر آباد، کچه گنبد، میدان مظفرخان، آغبلاغ طغامین ، حسین آباد سیاه منصور، دو سر ، خرم آباد، ندری، چشمه منتش، توپ آغاج و کلوچه عنوان کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهارداشت: در حال حاضر از ۲۲۹ روستای دارای سکنه در شهرستان بیجار تعداد ۲۱۸ روستای آن دارای ارتباط مخابراتی هستند.

حکمت یادآور شد: از تعداد شش هزار و ۹۵۰ پورت ADSL واگذار شده در شهرستان بیجار، تعداد دو هزار و ۴۶۵پورت آن به مشتریان ساکن در نقاط روستایی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: توسعه و ارتقا بسترهای مخابراتی در دیگر روستاهای شهرستان بیجار در دستور کار قرار دارد که بر اساس برنامه ریزی های کارشناسی شده محقق خواهند شد.

حکمت بیان داشت: این مجموعه با خرید و تامین تجهیزات لازم از تولید کنندگان داخلیِ صنعت مخابرات حمایت نموده و همگام با این امر استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسل های موجود برای اجرای پروژه های توسعه ایی  در راستای صرفه جویی در منابع را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.