پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

استاندار کردستان:ضرورت ایجاد تشکّل‌های ویژه بانوان

استاندار کردستان بر ضرورت ایجاد تشکّل‌های منسجم ویژه بانوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه تبیین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت و تجلیل از دستگاه‌های برتر اجرایی در امور بانوان با بیان اینکه امسال با انسجام بیشتر به حوزه امور بانوان ورود خواهیم کرد، افزود: در استان و در دستگاه‌های اجرایی باید  برنامه ریزی های خوبی انجام بگیرد تا از ظرفیت و توانمندی بانوان بهتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم مردم کردستان اثرگذاری بانوان در عرصه‌های مختلف و ورود آنان به این حوزه‌ها است، اظهار کرد:زنان جامعه کردستان باید با ایجاد تشکل های منسجم و اثرگذار به عرصه‌های مختلف ورود کنند و مانیز به سهم خود در راستای تقویت آنان تلاش خواهیم کرد.

زارعی کوشا عنوان کرد:اعتقاد دارم بسیاری از مشکلات استان به سبب تلاش ، دلسوزی و تعهد بانوان قابل حل است و از این ظرفیت موجود به هیچ عنوان نباید غافل شد.

وی ادامه داد:ورود بانوان به بخش اقتصاد و با نگاه به ظرفیت تعاونی‌ها می‌تواند نقش بی بدیلی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه ایفا کند.

استاندار کردستان در ادامه نیز گریزی به ضرورت جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین چالش‌‌های پیش روی کشور زد و گفت:تا چند دهه‌ی آینده جامعه ما دچار پیرسالی خواهد شد و ما باید با برنامه ریزیو اطلاع رسانی مناسب از این مسئله پیشگیری کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه ما باید نقش بانوان در حل نظام مسائل استان مورد بازنگری قرار دهیم ، گفت: بی‌گمان در برنامه‌ریزی ها لازم است که باز تعریف دوباره‌ای از نقش بانوان در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

شناسایی بانوان توانمند و کارآفرین و تقویت آنان از هر راه ممکن از تاکیدات مهم دیگر استاندار کردستان در این جلسه بود.