پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۴

پایگاه خبری

رئیس کل دادگستری کردستان به مشکلات حقوقی نمازگزاران مسجد «باب السلام»شهرک شهید ورمقانی سنندج رسیدگی کرد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن حضور در مسجد جامع شهرک شهید ورمقانی سنندج که از مناطق کم برخوردار سنندج می باشد ، از نزدیک با بیش از ۱۵۰ نفر از مردم این محله دیدار کرد و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر نمود .

به گزارش روژمان نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان ، رئیس کل دادگستری استان کردستان در معیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اعضای شورای معاونین دادگستری استان در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و بعد از نماز اقامه نماز عشاء در مسجد جامع باب السلام شهرک شهید ورمقانی سنندج حضور پیدا کرد .

حجت الاسلام حسینی در این دیدار فرارسیدن سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت : یکی از سیاستهای محوری دستگاه قضایی ، حضور مدیران این دستگاه در میان مردم و استماع مشکلات مردم از نزدیک و بصورت چهره به چهره است و این مهم در فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه همواره مورد تاکید بوده است .

حجت الاسلام حسینی افزود : توفیق در سیاستهای مختلف قوه قضاییه از جمله تحول ، رضایتمندی عمومی و وظایف خاص و ذاتی دستگاه قضایی مستلزم مشارکتهای مردمی است .

وی رسیدگی و حل و فصل دعاوی و اختلافات و رسیدگی به جرایم و مجازات مجرمین را از جمله وظایف دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود : پیشگیری از وقوع جرم ، شناسایی و ساماندهی آسیب های اجتماعی نیز از وظایف دستگاه قضایی است و همچنین نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی و عمومی است تا وظایف قانونی خود را صحیح انجام دهند .

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : ضمن اینکه نظارت بر اجرای صحیح قوانین در دستگاههای اجرایی و عمومی و حفظ و صیانت از حقوق عامه نیز از وظایف دستگاه قضایی است که با حضور مسئولین قضایی در بین مردم و شناسایی مصادیق ، این وظایف بهتر و سریعتر محقق خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد : هدف دیگر در این دیدارها خدمت و پاسخ گویی به مردم و دسترسی آسان به مسئولان قضایی در جهت بررسی و پیگیری پرونده های قضایی می باشد .

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ضرورت تلاش مدیران دستگاههای مختلف اجرایی بر زدودن غبار محرومیت از مناطق کم برخوردار استان تاکید کرد و افزود : حضور مسئولین دستگاه قضایی استان در این مناطق ادامه خواهد داشت و امیدواریم زمینه رفع مشکلات مردم را در این دیدارها فراهم نماییم.

در ادامه ، مسئولین عالی دستگاه قضایی استان به درخواستهای مردمی رسیدگی نموده و دستورات لازم را صادر کردند.