پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۰

پایگاه خبری

گالری مانا سقز سال ۱۴۰۲ را با نمایشگاه طراحی میلاد مروتی آغاز می کند

نمایشگاه طراحی آوانگارد آثار هنرمند سقزی”میلاد مروتی” از۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ۴ فروردین ۱۴۰۲ در گالری مانا پردیس سینمایی مهر سقز در معرض نمایش علاقه مندان قرار می گیرد.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان،میلاد مروتی هنرمند ۳۶ ساله طراح آوانگارد ، زاده سقز که بیش از ۱۰ سال در زمینه طراحی و کاریکاتور مدرن فعالیت می کند در اولین تجربه برپایی نمایشگاهی ۴۰ اثر هنری در سبک طراحی آوانگارد را به نمایش عمومی در می آورد.

این هنرمند توانمند که دارای تحصیلات آکادمیک در رشته کارشناسی ارشد معماری است در گفتگویی پیش از برگزاری نمایشگاه گفت: مفهوم کلی این نمایشگاه ساختارشکنی و شکست ریتم و آناتومی در طراحی رئال است.

وی ادامه داد: این‌ آثار هرکدام بر اساس محسوسات و ملموسات زندگی، ابتکار ذهنی و بر همکنش اسطوره های ذهنی و سرشت طبیعت در قالب طراحی های سیاه و سفید و موجودات موهوم و پرتره های اکسپرسیو خلق شده اند.

وی با قدردانی از حوزه هنری استان کردستان و مجموعه پردیس سینمایی مهر سقز افزود: خوشبختانه گالری مانا هم از نظر امکانات و هم از نظر مکانی و ایجاد فرصت برای هنرمندان در جهت معرفی آثار می تواند ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسبی برای معرفی هنرمندان و ایجاد بستر های لازم تبادل فکر و اندیشه و بالا بردن سطح و توان هنری هنرمندان باشد که امیدوارم به خوبی بتوان از آن استفاده کرد.

مروتی با دعوت از تمامی علاقه مندان و صاحب نظران جهت بازدید از این نمایشگاه که از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر خواهد بود اظهار امیدواری کرد: آثار ارائه شده بتواند مورد قبول طبع هنری بازدید کنندگان قرار گیرد.

میلاد مروتی پیش از این تجربه برپایی نمایشگاه مجازی را در نمایشگاه مجازی دائمی در وب سایت TroopArt آرژانتین و برپایی نمایشگاه آنلاین انفرادی مجموعه کار انفال در وب سایت زرین اسپادان را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.