پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۲

پایگاه خبری

منصور مهرزاد: رضایت گردشگران اولویت اصلی ستاد خدمات سفر کردستان است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی در قالب ١٠ کمیته در استان خبر داد و گفت: خدمات‌دهی مطلوب و کسب رضایت مسافران و گردشگران نوروزی به استان اولویت اصلی ستاد تسهیلات خدمات‌ سفر کردستان است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ١۴٠٢ که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۴٠ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با بیش از ٣۵٠ مصوبه در سطح استان کردستان برگزار شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر استان در راستای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در قالب ١٠ کمیته‌ شامل حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست، برنامه‌ریزی و آمار، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی سازمان‌دهی شده‌اند.

او عنوان کرد: دستگاه‌های عضو این ستاد تا پایان تعطیلات نوروزی به ریاست استاندار و به دبیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.

مهرزاد بیان کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی متعددی توسط دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر صورت گرفته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به تشکیل منظم جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر استان، آماده سازی ۵ هزار و ٣٠٠تخت اقامتی در مراکز اقامتی دارای مجوز استان، بازدیدهای نظارتی بر تأسیسات گردشگری استان، برنامه‌ریزی برای برپایی ٧ نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در سطح استان، آماده‌سازی موزه‌ها و بناهای تاریخی استان، تعیین شهرهای مکمل و جایگزین برای شهرهای بانه، سنندج و مریوان، چاپ بروشور و اقلام تبلیغاتی و … اشاره داشت.

او اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌های نوروزی با دستگاه‌های مربوطه، برگزاری تورهای شهری با همکاری شهرداری سنندج و بانه، همکاری برای مشارکت در کمپینگ ٣٠_۶٠، حضور راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری استان، تهیه و پخش کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری توسط صدا و سیمای مرکز کردستان و پوشش رسانه‌ای از دیگر اقدامات این ستاد برای ایام تعطیلات خواهد بود.

مهرزاد همچنین از آمادگی و افزایش ساعات کار موزه‌ها و بناهای تاریخی این استان برای میزبانی از گردشگران در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی، آمادگی ارائه خدمات و میزبانی از گردشگران در تعطیلات پیش‌رو را دارند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان یادآور شد: خوشبختانه استان کردستان توانست با همکاری شهرداری سنندج و بخش خصوصی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران حضوری فعال و پررنگ داشته باشد.

او با بیان اینکه مهمانان و گردشگران می‌توانند در صورت هر گونه شکایت با شماره ٠٩۶٢٩ تماس حاصل نمایند، گفت: امیدواریم با همکاری تمامی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را بیش‌ ازپیش فراهم کنیم. در ادامه این جلسه اعضای کمیته‌های عضو این ستاد به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در راستای خدمات‌دهی مناسب به مسافران و گردشگری نوروزی پرداختند.