پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۲

پایگاه خبری

استاندار کردستان: سلامت اداری و مبارزه با فساد دو رویکرد مهم دولت در کردستان

استاندار کردستان گفت: سلامت اداری و مبارزه با فساد از رویکردها و سیاست‌های مهم دولت سیزدهم در استان است و با همکاری مناسبی که میان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی وجود دارد گام‌های مهمی در این رابطه برداشته شده است.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان که به بررسی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی ، عشایری،شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست اختصاص داشت، گفت:تصویب و ابلاغ ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی استان در محدوده شهرستان دیواندره گامی بسیار بلند در جهت رشد شاخص‌های اقتصادی ، تولید و اشتغال است.

وی با تقدیر از تلاش‌های استاندار و مدیران پیشین استان که این طرح را کلید زدند، اظهار کرد:لازم است مدیران مرتبط در خصوص پاسخ به استعلامات سرمایه‌گذاری به صورت جدی اقدام کنند تا فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بتوانند در کمترین زمان و بدون دغدغه به این حوزه ورود کنند.

زارعی کوشا گفت:هم اکنون در شهرستان دیواندره تقاضای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری وجود دارد که این مهم در صورت عملیاتی شدن می‌تواند در تولید و اشتغال شهرستان تحول ایجاد کند.

استاندار کردستان همچنین از تصویب ۱۲۵ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای تسریع در اتمام فاز توسعه‌ای و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج خبر داد و افزود:امیدواریم با تزریق این میزان اعتبار کار تصفیه‌خانه به اتمام برسد و در آینده نزدیک هم شاهد آبگیری سد ژاوه باشیم.

زارعی کوشا همچنین به محور قشلاق گریزه در سنندج و تلاش برای ساماندهی این محور در طی سالیان گذشته اشاره کرد و گفت:مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی همواره از این مسئله به عنوان یک چالش یاد می‌کنند و این در حالی است که این محور می‌تواند یک فرصت بزرگ برای توسعه گردشگری و کسب درآمد محسوب شود.

وی یادآوری کرد: ساماندهی محور قشلاق گریزه نیازمند یک برنامه ریزی و همکاری فرا دستگاهی است و ضرورت دارد این مسئله به صورت‌ جدی در دستور کار قرار بگیرد و یکبار برای همیشه تعین تکلیف شود.