پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

پایگاه خبری

ضربه فنی هیات کشتی کردستان به سبک جمشید خیرآبادی

بعد از زورآزمایی‌های فراوان در مقام حرف و حدیث، سکان هدایت هیات کشتی کردستان با ۲۳ رای از ۲۳ عضو حاضر دوباره به جمشید خیرآبادی رسید.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از ایرنا، ، سوم بهمن امسال بود که جمعی از علاقمندان به رشته ورزشی کشتی در کردستان در نامه ای به استاندار این استان خواستار برکناری رییس هیات کشتی و تعیین سرپرست بی‌طرف تا برگزاری انتخابات عادلانه شدند.

اوضاع نابسامان و عملکرد ضعیف هیات کشتی کردستان از جمله کسب عنوان بیستم کشتی در رقابتهای کشتی قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۱ و عنوان بیست و سومی رده جوانان و هفدمی رده نونهالان و شیوه برخورد خصمانه با مربیان و پیشکسوتان کشتی استان، ادعاهایی بود که نویسندگان و امضاکنندگان این نامه با اشاره به آن، خواستار برکناری جمشید خیرآبادی و عوامل هیات کشتی کردستان از سمتشان شده بودند تا فردی بی طرف به عنوان سرپرست تعیین و انتخابات، فرد اصلح را برای این سمت انخاب کند.

در این مدت فردین ورمقانی رییس اداره ورزش و جوانان سنندج، سرپرستی هیات کشتی را بر عهده داشت تا اینکه امروز انتخابات هیات کشتی با حضور اعضای مجمع برگزار و باز هم جمشید خیرآبادی روی تشک رفت و دیگر داوطلب ریاست این هیات، نادر اسدبختی را با کسب ۲۳ رای در برابر صفر رای ضربه فنی کرد.

با این انتخاب، مسوولیت جمشید خیرآبادی سنگین تر شد، خیرآبادی تا المپیک ۲۰۱۲ لندن عضو کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی و همراه محمد بنا بود و بعد از آن سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان را تا المپیک ۲۰۱۶ ریو برعهده گرفت.

این مربی در بازگشت به ایران مدتی نیز سرمربی تیم زیر ۲۳ سال بود که با حضور علیرضا دبیر در فدراسیون و اعلام اینکه باید یکی از این دو کار را انتخاب کند، از سرمربیگری تیم ملی انصراف داد تا در هیات استان به کار ادامه دهد.

او امروز برای چهار سال دیگر مسئولیت هیات را برعهده گرفت