پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۱

پایگاه خبری

 استاندار آذربایجان غربی:اتمام مرحله اول طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه+فیلم

استاندار آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و امروز این پروژه ۳۶ کیلومتری از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه به پایان رسید.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما  محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در ارتباط با رسانه ملی گفت: برای اجرای این تونل بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح با تلاش وزارت نیرو به اتمام رسیده و امروز شاهد اتمام فاز یک انتقال آب مازاد از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در فاز اول این طرح، سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع آب انتقالی از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه ۶۰۰ میلیون مترمکعب است که در سه فاز انجام خواهد شد و با پایان فازهای بعدی به این عدد خواهیم رسید.

آقای معتمدیان افزود: در روزهای آتی و تا پایان سال شاهد افتتاح رسمی این طرح با حضور مقامات ارشد ملی خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پس از ورود آب از سد کانی سیب به تونل ۳۶ کیلومتری، آب به کانال ۱۱ کیلومتری وارد شده و از طریق گدارچای به پهنه دریاچه ارومیه می‌رسد.