پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۱

پایگاه خبری

استاندارکردستان: کردستان سرزمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است

سنندج-با حضور استاندار کردستان اولین نشست استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرستان بیجار برگزار و در مجموع مشکلات و موانع ۲۰ طرح تولیدی، صنعتی و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روژمان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با تاکید بر اینکه مجموعه طرحها باید با نگاه مساعد توسط بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: تلاش ما فراهم کردن نهایت تسهیلگری برای واحدهای تولیدی است و با در نطر گرفتن مجموع شرایط باید سازوکاری فراهم شود که امر تولید در استان رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار از مناطق پر استعداد و دارای طرفیت‌های فراوان برای تولید و ایجاد واحدهای اقتصادی است، یادآوری کرد:اعتقاد من این است که کردستان سرزمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است و اگر کسی در این مسیر کوچکترین سنگ اندازی کند باید مورد مواخذه قرار بگیرد.

وی افزود:اراده و عزم دولت سیزدهم در کشور و استان حمایت همه جانبه از تولید و رونق اقتصادی است و در این مسیر آنچه در توان داشته باشیم با قدرت و بدون هیچ ملاحظه‌ای انجام خواهیم داد.

زارعی کوشا با بیان اینکه اقتصاد مرزی از جمله تاکیدات رئیس جمهور است و برای فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی به استانداران اختیارات ویژه داده شده است، اظهار کرد:برگزاری نمایشگاه مشترک با اقلیم کردستان عراق و نشست استانداران مناطق مرزی در دستور کار است که بعد از عید نوروز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

استاندار کردستان در ادامه شهرستان بیجار را جزو مناطق اصیل استان با تولیدات خاص عنوان کرد و گفت:در شهرستان بیجار نیاز است تا واحدهای تولیدی را تقویت و زمینه معرفی، فروش و صادرات این محصولات را فراهم کنیم.

زارعی کوشا اضافه کرد: در این شهرستان کارهای بدیع و نوینی در حوزه تولیدات دانش بنیان انجام شده که این ایده‌ها را باید حمایت کرد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای بانک‌ها خواست مصوبات جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را کاملا اجرا کنند تا شاهد تغییر و تحولات مثبت و سازنده در امر تولید باشیم.

ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان بیجار از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان بر آن تاکید کرد.