پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج:تلاش دانشگاه آزاد برای نهادینه کردن فرهنگ معنوی مولودی خوانی

سنندج- روژمان نیوز– رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در آیین اختتامیه جشنواره مولودی خوانی نبوی اظهار کرد: در هر دوره از این جشنواره، از یک پیشکسوت عرصه مولودی تجلیل می شود که پارسال از خانواده مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی و امسال از حاج خلیفه عبدالکریم صفوتی تجلیل شد، کسی که ۸۵ سال از عمرش را در این راه صرف کرد.

دکتر قباد میمنت آبادی با بیان اینکه برای برگزاری این جشنواره در طول یک سال گذشته زمینه‌سازی شد، افزود: این جشنواره برای معرفی یک طریقت و افرادی است که در زمینه هنر معنوی دف، مولودی، پژوهش، مقاله، تحقیق و مطالعه در کردستان جایگاه والایی دارند.

وی گفت: بعد از فراخوان این جشنواره گروه‌های متعددی اعلام آمادگی کردند که پنج گروه دانشجویی و آزاد که بیشتر آنها دانشجویان بودند به مرحله مسابقه رسیدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اضافه کرد: امروز از سه گروه برتر و صاحبان مقالات و نیز تک‌خوانی این جشنواره تجلیل می شود.

میمنت آبادی اضافه کرد: این جشنواره در سطح ملی از ۱۳ رجب در مشهد مقدس آغاز شد و اختتامیه آن همزمان با نیمه شعبان در قم برگزار و از برگزیدگان نهایی تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان این حوزه در کردستان جایگاه ارزشمندی دارند، یادآور شد: دانشگاه آزاد موظف است از همه فعالان این عرصه در طول سال قدردانی کند./ایرنا