پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۱

پایگاه خبری

تسهیل فرآیند صدور مجوز تاسیسات گردشگری در کردستان


معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه استان کردستان به لحاظ احداث زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری نیازمند حضور جدی سرمایه‌گذاران است، گفت: در این مسیر ضمن تسهیل در فرایند صدور مجوزها، حمایت‌های لازم نیز توسط این مجموعه انجام می‌شود.

به‌گزارش روژمان نیوز به نفل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌‌ فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: ۹ طرح گردشگری از تمام شهرستان‌های استان توسط کارشناسان و اعضای کمیته‌‌ فنی گردشگری کردستان بررسی و ارزیابی شد.

وطن‌دوست افزود: بر‌‌ اساس نظر اعضای حاضر در جلسه، ۴ مورد از این طرح‌ها برای اخذ موافقت اصولی مورد تایید قرار گرفت. او حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ را بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها در قالب هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی و واحد پذیرایی اجرا می‌شوند که با به بهره‌برداری رسیدن از آن‌ها برای ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان یادآور شد: ۵ طرح دیگر نیر منوط به استعلام، تکمیل و بررسی مجدد شدند.

او با تاکید بر تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده‌های سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: امیدواریم با حمایت و همچنین پاسخ هرچه سریعتر استعلامات سایر دستگاه‌های مربوطه، شاهد به سرانجام رسیدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در استان باشیم.