پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

پایگاه خبری

سرمایه گذاری۵۹۴ میلیارد ریالی در پروژه‌های مخابراتی کردستان

سنندج-مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اجرای پروژه های مخابراتی به منظور توسعه و بهبود سطح کمی و کیفی سرویس ها و محصولات مخابراتی گفت: در پنج ماه گذشته ۵۹۴ میلیارد ریال برای اجرای ۹۴ پروژه مخابراتی در استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش روژمان نیوز، آزاد حکمت اظهار کرد: این پروژه ها شامل توسعه سوئیچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL، اجرای فیبر دسترسی و توسعه شبکه FTTH و ارتباطات سیار است.

وی با بیان اینکه برای توسعه سوئیچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL در نقاط شهری و روستایی استان ۹ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: برای اجرای پروژه‌های تعویض سوئیچ‌های قدیمی، حذف کابل اقماری و ایجاد مراکز جدید مخابراتی در شهرستان‌های بیجار، قروه، کامیاران، مریوان، سنندج و سروآباد ۱۱ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به ایجاد شبکه و توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری در استان با هدف ارتقای کیفیت سرویس‌ها و خدمات مخابراتی مبتنی بر فیبر نوری اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی شهرستانهای بانه، دیواندره، سقز، سنندج، قروه و مریوان با سرمایه گذاری ۱۴۲ میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال اجرا و کابلکشی شده است.

وی به ایجاد سایت های جدید تلفن همراه در شهرستان های بانه و مریوان با صرف اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ها، ساکنین محدوده سایت های جدید تلفن همراه شاهد ارتقا سرعت دسترسی به اینترنت همراه و پایداری بیش از پیش ارتباط در حوزه تلفن همراه هستند.

حکمت ادامه داد: تکنولوژی۲۲ سایت BTS در روستاهای بانه، بیجار، دهگلان، سقز، سنندج، کامیاران و مریوان با اعتباری افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال به ۳G و ۴G ارتقا یافت.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه‌های دیگری آغاز شده است که شرایط ارتقا و بهبود کیفیت خدمات و محصولات مخابراتی را در راستای رعایت اصل مشتری مداری به دنبال دارد.