پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۱

پایگاه خبری

ارومیه – مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: با وجود سرما و بارش برف، شرایط این استان از لحاظ ذخیره خون در حالت خیلی مطلوب قرار گرفت.

روژمان نیوز– مجتبی قهرمان رضاییه با بیان لزوم بروزرسانی ذخیره خون اظهار کرد: به لطف مردم نیکوکار و نوعدوست آذربایجان غربی وضعیت ذخیره خون در حالت خیلی مطلوب قرار گرفته و مشکلی برای تامین خون مورد نیاز بیماران نداریم.

وی با اشاره به نیاز خون برای مردم زلزله زده خوی افزود: ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز برای رفع نیاز بیمارستان‌های شهرستان خوی و دیگر بیمارستان‌های آماده باش تامین شد ضمن اینکه در جریان زلزله خوی از نظر تامین خون و فرآورده‌های آن هیچ مشکلی نداشتیم.

قهرمان رضاییه از اعلام آمادگی استان‌های همجوار در جهت انتقال خون گفت: در روز اول پس از زمین لرزه خوی و فیرورق، سازمان انتقال خون استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان و کردستان نیز طی تماس تلفنی برای ارسال خون و فرآورده‌های خونی اعلام آمادگی کردند که خوشبختانه نیازی برای تامین از این مسیر نشد.

وی گروه خونی o منفی را بیشترین گروه خونی مورد استفاده در شهرستان خوی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به پیشتازی گروه خونی o منفی در جهت استفاده همه گروه‌های خونی معمولا در موقعیت‌های بحرانی این گروه بیشترین استفاده و تقاضا را دارد.

قهرمان رضاییه ضمن قدردانی از اهدا کنندگان خون تاکید کرد: ایده آل بودن شرایط ذخیره خون مبنی بر عدم نیاز به انوع گروه خون و فرآورده‌های خونی نیست و صرفا نشانه شرایط عادی است.

مدیرکل انتقال خون استان آذربایجان غربی با دعوت مردم به اهدا خون یادآور شد: در دهه فجر ۲ هزار و ۳۶۸ نفر از مردم این استان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، خون اهدا کردند./ایرنا