پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۱

پایگاه خبری

کرمانشاه – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی شده است با استفاده از اعتبارات سفر رییس جمهور ۱۴۵ واحد مدرسه کانکسیدارای بیش از ۱۰ نفر دانش آموز در استان حذف و مدارس ثابت جایگزین آنها شود.

«مرزبان نظری» اظهار کرد: از اعتبارات سفر رییس جمهور یک هزار میلیارد تومان در ردیف های مختلف برای این سازمان مصوب شده است که در بحث بازسازی، حذف مدارس کانکسی و هوشمند سازی مدارس هزینه شود.

وی تعداد مدارس کانکسی استان کرمانشاه را در مجموع ۲۴۰ واحد اعلام کرد و افزود: از اعتبار مصوب شده سفر رییس جمهور ۳۰۰ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز پیش بینی شده است که در مدت سه سال انجام گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه یادآور شد: تعداد مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان ۱۴۵ واحد است که کار احداث مدرسه در ۳۴ واحد آن با جذب ۳۵ میلیارد تومان آغاز شده و در مرحله مناقصه است.

نظری افزود: از اعتبارات مصوب شده سفر همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیزات مراکز هنرستانی اختصاص یافته است که امسال سازمان یک بخش از آن را خریداری کرده و بخش دیگر آن نیز در حال خرید است.

حذف ۱۴۵ مدرسه کانکسی با استفاده از اعتبارات سفر رییس جمهور در کرمانشاه

وی با بیان اینکه کلاس‌های درس کانکسی اساسا کاملا استاندارد و مجهز به سیستم های گرمایشی مناسب و ایمن هستند که نمی‌توان آن‌ها را وسیله بدی برای آموزش دانست افزود: با این وجود برای رفاه حال دانش آموزان این کانکس ها در مدارس بالای ۱۰ نفر دانش آموز تبدیل به مدارس ثابت خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه سرانه فضاهای آموزشی استان را نیز به ازای هر دانش آموز در حال حاضر ۶.۴ متر مربع اعلام کرد و یادآور شد: میزان سرانه فضاهای آموزشی در این استان ۱.۲ متر مربع بیشتر از میانگین سرانه کشوری (۵.۲ ) است.

نظری تاکید کرد: تلاش می شود این میزان با مشارکت خیرین و اعتبارات ملی و استانی به شرایط ایده آل ( هشت متر مربع ) نزدیکتر شود.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.