پایگاه خبری روژمان نیوز

سمیرا مرادپور

مدیر مسئول پایگاه خبری روژمان نیوز

۱۴۰۳-۰۲-۲۴

پایگاه خبری

افتتاح نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع‌دستی زندانیان در سنندج

سنندج-سرپرست اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: نمایشگاه دائمی محصولات صنایع‌دستی زندانیان کردستان در مجاورت اداره‌کل زندان‌های استان واقع در خیابان پاسداران سنندج افتتاح شد.

به‌گزارش روژمان نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مدیرکل زندان‌های کردستان، مدیرکل فنی‌ وحرفه‌ای کردستان و سرپرست و کارشناس اداره میراث‌فرهنگی سنندج برگزار شد، گفت: این آثار حاصل ذوق و خلاقیت گروهی و فردی زندانیان است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: در این نمایشگاه دست‌ سازه‌های زندانیان از جمله تابلوهای چوبی، کلاش، صندوقچه‌های سنتی، گلیم، سازسازی، چرم‎‌دوزی و … برای بازدید و عرضه به علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

او عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم این اداره‌کل، برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای زندانیان فاقد مهارت بوده که خوشبختانه مسئولان سازمان زندان‌های استان از این اقدامات اظهار رضایت داشته‌اند.

مهرزاد افزود: مددجویان با یادگیری صنایع‌‍‌دستی می‌توانند پس از آزادی از زندان به‌عنوان یک شغل و حرفه، برای گذراندن امور زندگی از این هنر استفاده کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بیان کرد: این مجموعه آمادگی دارد تا با همکاری اداره‌کل زندان‌های کردستان و اداره فنی و حرفه‌ای استان با برگزاری دوره‌های صنایع‌دستی، نیاز‌های آموزشی علاقه‌مندان به هنرصنعت را برآورده کند و زمینه را برای اشتغال کارآموزان این حوزه فراهم سازد.

او یادآور شد: همچنین تلاش خواهیم کرد در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص یابد.

مهرزاد گفت: امیدواریم با همکاری و استفاده از پتانسیل‌های اداره‌کل زندان‌ها و اداره فنی و حرفه‌ای استان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، شاهد شناسایی استعدادها و ارتقاء جایگاه واقعی این صنعت ارزشمند در استان باشیم.